„Mi vonz oda? Mi taszít el?”
A 2020-ban készített szolgáltatóváltással foglalkozó kutatásunk során jelentős részben foglalkoztunk a bankváltókkal és a bankváltás mögötti attitűdök feltárásával, azonban az elmúlt két évben számos olyan változás történt a banki világban és az emberek mindennapjaiban, hogy úgy gondoltuk érdemes bankváltás fókusszal újra megismételni és kizárólag a bankváltókra fókuszálni a kutatás során. A célunk, hogy a banki szereplők megismerjék a bankváltók jellegzetes típusait, szegmentációs alapú perszónákat azonosítsuk be és elkészüljön egy Customer Journey map, ahol a bankváltás folyamatát, jellegzetes állomásait mutatjuk be az elemzés megvásárlóinak.
Milyen közvetlen impulzusok állnak a váltások mögött? Milyen előzmények vannak, amelyek miatt a közvetlen impulzus táptalajra talál? Mik a régi szolgáltatótól eltaszító és mik az új szolgáltató felé mozdító hatások? Hol tájékozódnak a váltást tervezők, milyen befolyásoló hatásokról beszélhetünk? Hogyan alakul a végső döntés? Mik a mérlegelt váltási kockázatok? Mennyire elégedettek a váltással, akik lecserélték szolgáltatójukat? Ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket válaszol meg 2022. novemberben elkészülő elemzésünk.
a banki területen az ügyfélszerzésért és megtartásért felelős szakemberek munkájáta termékek igénybevételéhez kapcsolódó folyamatok és ügyfélélmény fejlesztéséta márka- és termékkommunikációval foglalkozó szakemberek tevékenységét
új ügyfélszerzési lehetőségek azonosítását és kidolgozása a feladata
az ügyfél-elvándorlás kezeléséhez, csökkentéséhez keres fogódzókata piac előtt szeretne járni a termék-kommunikációban és ügyfélkezelésben
A váltás gyakorisága. A váltás körülményei. Váltási irányok.
A váltás közvetlen előzményei. Taszító és hívó hatások. Tájékozódás, befolyásoló tényezők.
Befolyásoló hatások, kockázatok mérlegelése. A végső döntés. Elégedettség az új szolgáltatóval.
Megosztás: