×
17
dec

Miért mások?

Internetezők versus nem internetezők. Internetezők versus teljes lakosság. Nap mint nap találkozom ezzel a megkülönböztetéssel, ami azért különösen érdekes, hiszen ma már a lakosság nagyobbik része internetezik: az általánosan vizsgált 15-69 éves korosztály 70, a hirdetők körében kedvelt 18-49 éves szegmens 83 százaléka használja a világhálót. Egyfajta régi beidegződés a netezőkre valamilyen – furcsa szokásokkal …

18
dec

Hogyan tovább, internetpenetráció?

Úgy tűnik, mintha mostanában ismét hot topic lenne az internetpenetráció. Több helyről – ügyféltől, újságírótól – is kaptam kérdéseket azzal kapcsolatban, mi a helyzet most, de főleg arról kérdezték a véleményem, mi várható a jövőben: számítok-e komolyabb növekedésre az internetezők számában? A fokozódó érdeklődés azért is meglepő, mert manapság kevés unalmasabb olvasmány van egy internetpenetrációs …

13
dec

Internetpenetráció riport 2011/Q3

2011-ben a 15-69 éves lakosságon belül az internetpenetráció elérte a 60 százalékot. A MillwardBrown-TNS-Hoffmann Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) legfrissebb, harmadik negyedéves adatai szerint a korcsoport 61 százaléka internezik legalább havi rendszerességgel, ami csaknem 4,5 millió 15 évnél idősebb internetezőt jelent, derült ki az NRC 2011 3. negyedéves Internetpenetráció riportjából. Az internetpenetráció növekedésével párhuzamosan nő az …

11
dec

Milyen célcsoportot kutathatunk online?

12 évvel ezelőtt, amikor először vettem részt online kutatási projektben, még teljesen egyértelmű volt a válasz. A lakosság kevesebb mint 10 százaléka – egy demográfia szempontból is meglehetősen speciális szegmens – használta az internetet, így nyilvánvaló volt, hogy az online kérdőívek célcsoportját kizárólag az internetezők, vagy az internetezők valamely alcsoportja – például egy konkrét honlap …

22
dec

Internethasználati szokások a 14-69 évesek körében

5 hét alatt közel 45 ezren töltötték ki a VMR 2009 második félévi kutatásának kérdőívét. Az évente két alkalommal elvégzett vizsgálat – amely ez alkalommal is közel 300 honlap látogatói összetételét, szokásait és attitűdjeit vizsgálta – 140 weboldalon és a három legnagyobb DM-szolgáltató rendszerén keresztül volt elérhető. A felmérés segítségével lehetővé válik a honlap látogatók …

Page 1 of 4