Az NRC három előadással is képviseltette magát az idei MediaHungary-n, amiből az egyik az egyre inkább aktuálissá váló (média)fogyasztói viselkedést, a multiscreen-ing jelenséget vizsgálta egy 1000 fős 18+-os internetezői kutatás keretében 2019-ben. Vajon mit csinálunk televíziózás közben, híreket nézünk, kommunikálunk vagy éppen vásárolunk? Az egyes tartalmak azonos időben, két vagy több eszközön, párhuzamosan történő fogyasztása …
Nem vagyunk annyira árérzékenyek az élelmiszer bevásárlások esetén, mint amennyire annak vagyunk titulálva, és amennyire annak érezzük magunkat. A márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a puszta „legolcsóbbat keresem” attitűdöt. Azzal nem árulunk el újdonságot, ha azt állítjuk, hogy a főbevásárlók a háztartáson belül jellemzően a nők, míg a …
Az utóbbi hetekben/hónapokban, amikor “nyilvánosságra” került, hogy az egyik nagy, Magyarországon is jelenlévő hipermarketlánc online vásárlói felületet indít, elindultak a találgatások annak jövőbeli esélyeiről, sikerességéről. Az kétség nélküli tény, hogy a lakhatáson túl az élelmiszer az a kategória, amire a legtöbbet költjük offline és arányaiban viszonylag keveset online, tehát a termékkör online térben való megjelenésében …
Nagyjából fél évvel ezelőtt jöttek létre Magyarországon az első, közösségi vásárlásra szakosodott weboldalak, és azóta már tucatnyi ilyen honlap kínálja a csoportos kedvezményeket. Maga a téma is egyre népszerűbb: mind több cikk, előadás, fórum foglalkozik vele, így hát az NRC is elvégzett egy felmérést, amelynek középpontjában a közösségi vásárlás állt. A kutatás eredményeit elsőként a …
Az árleszállítások, az akciós áron kínált termékek nem csak a női tekinteteket vonzzák. A 18 év feletti netezők több mint háromnegyede, ha teheti, akciós terméket vásárol – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös VMR kutatásának adataiból. Az internetezők többsége (65 százaléka) saját bevallása szerint szívesen próbál ki új termékeket. A kísérletezésben és …