Célkeresztben az online szerencsevadászok

nrc

Online szerencsejátékot az internetezők 9 százaléka, több mint 200 ezer ember játszik Magyarországon, akik közül 45 ezer rendszeresen kipróbálja szerencséjét a világhálón. Az NRC Piackutató 2008 első negyedévében az online szerencsejátékosokról készített felmérést.

Cikkünkből megismerheti az interneten szerencsét próbálók legfontosabb jellemzőit, és az átlagostól eltérő weboldal-látogatási szokásait.

Az internet nyújtotta lehetőségek bővülésével mind változatosabb módon tölthetjük el szabadidőnket a számítógép előtt ülve. Míg a világhálóra látogatók kezdetben leginkább levelezésre, böngészésre, és online magazinok olvasására használták az említett csatornát, mára előtérbe kerültek olyan funkciói, mint az internetes rádióhallgatás, az IP tévé, vagy az online szerencsejátékok. Ez utóbbin belül is legnagyobb a számsorsjátékok népszerűsége, amit az online módon játszók 37 százaléka próbált már. Ezt követi a sportfogadás, csupán 1 százalékponttal lemaradva, majd az online kártyajátékok 34 százalékkal. Az online kártyajátékokat játszók elsősorban a pókert részesítik előnyben. Az online kaszinó részaránya viszonylag alacsony, csupán 9 százalék, a fogadás nem sport- eseményekre pedig 6 százalék.

vmr3

Az online szerencsejátékok kedvelői elsősorban férfiak (80 százalék). Azt is gondolhatnánk, hogy ez az internethasználat nemek szerinti megoszlásának tudható be. Az internetezők aránya ugyanis magasabb a férfiak (55 százalék), mint a nők körében (45 százalék). Könnyen belátható azonban, hogy az online szerencsejátékokat játszók esetében a két nem megoszlása között jelentősebb a különbség. Egy tipikusan férfias elfoglaltságról lenne szó? Az online kártyajátékot és sportfogadást játszók esetében mindenképp.

A kutatás a fentebbi csoport weboldal-látogatási szokásairól érdekes jelenséget tárt fel. Ugyan az iwiw, google, startlap, freemail és origo oldalak látogatása az online szerencsejátékokat játszók körében is kiemelten magas, egyes site-okat jelentősen nagyobb intenzitással látogatnak, mint többi internetező társuk. Ennek vizsgálatára a piackutatók az affinitási indexet használják, amely 100 értéke azt jelzi, hogy az adott honlap látogatói körében azonos arányban vannak a vizsgált célcsoport tagjai (esetünkben az online szerencsejátékokat játszók) valamint a 18-69 éves internetező lakosság. A 100-nál magasabb érték arra utal, hogy az adott site látogatói között az átlagnál nagyobb az online „szerencsevadászok” száma.

pok2

Az online szerencsét próbálók körében a Nemzeti Sport online felülete, egyes hírportálok és letöltő oldalak viszik a pálmát. A listán szereplő több mint húsz honlap többsége férfias jellegéből adódóan nyerhette el az online szerencsejátékosok kiemelt érdeklődését. Ez következhet egyrészt az online szerencsét próbálók nemi megoszlásából (80 százalék férfi), másrészt abból, hogy az online szerencsevadászok körében a különféle játékfajták közül a sportfogadásnak és online kártyajátékoknak a legnagyobb a népszerűsége.

Az eredményeket látva felmerülhet bennünk, hogy a honlapok látogatottsági adatainak mérésén túl a jövőben mindenképp érdemes figyelemmel kísérni azok affinitási indexét is célcsoportunkra vonatkozólag. Ez által növelhető a célzott hirdetések hatékonysága, miközben azok fajlagos költségei jelentősen csökkennek.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

de_DEDE