Fontos az online marketing

nrc

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a „hagyományos „, offline módszerekhez. Az NRC kutatása szerint azonban ma már a magyar internetezők 89 százaléka igénybe veszi a világháló segítségét vásárlás előtt. Cikkünk alapja az amerikai Media Post Publications február 13-i számában megjelent írás, amelyben az online marketing jelentőségéről olvashatunk, valamint megtudhatjuk, hogy milyen akadályok állnak az online reklám-beruházások növelése előtt.

Minden marketing, reklám és kommunikációs szakember tisztában van azzal, hogyan változtatta meg az internet mindennapi életünket. A média-fogyasztás erősen átformálódott az elmúlt tíz évben, ugyanis ma már a világháló szorosan követi a televízió a népszerűségét a médiumok körében. Az IBM legfrissebb jelentése szerint az emberek majdnem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel, mint tévénézéssel. A Credit Suisse adatai is azt támasztják alá, hogy a napi média-fogyasztásban csak a TV előzi meg a világhálót. Azonban ha figyelembe vesszük, hogy a televízió nézés minden esetben passzív időtöltés, az internetezés pedig az esetek többségében aktív elfoglaltságot jelent, valamint biztosítja az interaktivitást, megállapíthatjuk,hogy vitathatatlanul fontos médium a potenciális fogyasztók elérésében. A Media Post Market szerint az 2011-re az internetezés világszerte felül fogja múlni a televíziózást, hiszen a médiafogyasztási-szokások egyértelműen ezt a tendenciát mutatták az elmúlt években.

Mindezek ellenére néhány iparág meglehetősen lassan alkalmazkodik ezekhez a változásokhoz. A Media Post Publications szerint a vállalatok csupán a reklám-marketing költségvetésük 7,5 százalékát fordítják online megjelenésre. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha az emberek a média-fogyasztási idejük 30 %-át töltik online, miért nem került még ezzel összhangba a vállalatok költségvetése.

A McKinsley a közelmúltban publikálta tanulmányát, melyet 410, a kereskedelem, telekommunikáció, technika, szolgáltatások és energiaipar különböző területein dolgozó marketingvezető közreműködésével készített. A tanulmányból kiderül, hogy az online marketing-beruházások alapvető akadályai:

· 59% – Elégtelen adottságok, szaktudás
· 53 % – Nehezen mérhető a hatása
· 33% – Nehéz meggyőzni a felső-vezetést
· 24% – Digitális eszközök korlátozott elérése

Mivel az online marketing még mindig viszonylag új és folyamatosan változik, nem csoda, hogy első helyen a szakértelem hiányát említik a megkérdezett vezetők.

A McKinsey tanulmány azonban nem sorakoztatja fel az összes akadályt, ami az online megjelenés előtt áll. A Media Post Publications számos kevésbé ismert olyan tényezőt talált, ami nehezíti a cégek online beruházásait:

· Téves az az elképzelés, miszerint csak akkor van szükség online marketingre, ha e-kereskedelemmel is foglalkozik az adott cég. Az online reklámozóknak csak kis százaléka foglalkozik internetes értékesítéssel, azonban ezek a cégek tudják, hogy a legtöbb fogyasztójuk vásárlás előtt az interneten tájékozódik a piacon lévő termékekről. A shop.org jelentése szerint az online keresések több mint 70 százaléka eredményez offline vásárlást.
· Sok cég nem vállalja fel a tanulással és a változással járó kellemetlenségeket és inkább ragaszkodik a korábban is alkalmazott hagyományos módszerekhez. A piac azonban megköveteli a fejlődést, így az ilyen típusú cégek nem lehetnek hosszú távon sikeresek.
· Gyakran egyszerűen az a probléma, hogy az adott cégnél nem tartozik senki felelősséggel az internetes marketing beruházások növelésért, így nem foglalkoznak vele, megfeledkeznek róla.
· Az online marketing nem csupán egy új csatorna alkalmazása, hanem más változásokat is előidéz egy vállalat életében. Egyrészt komolyabb együttműködést igényel a marketing-, és az IT osztály között. Másrészt, amennyiben az adott cég különböző termékekkel vagy szolgáltatásokkal is foglalkozik, illetve más-más csoportokat céloz meg, nehéz meghatározni, hogy kit szólítsanak meg a reklámok.

Végeredményben elmondhatjuk, hogy bár számos nehézségbe ütközhetnek a cégek az online marketing kiépítése során, mégsem érdemes kimaradni ebből a reklámozási lehetőségből, mert a piaci verseny, minden résztvevőtől megköveteli a fejlődést.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

de_DEDE