Szeretjük a kézzelfoghatóságot

nrc

A print legfőbb előnye az online magazinokkal szemben a könnyű hordozhatóság, valamint hogy olvasásának nincsenek technikai előfeltételei. Az internetes médiumok elsősorban gyorsaságukkal és naprakészségükkel vonzzák az olvasókat – derül ki a Prizma és a Netpanel közös kutatásából.

Online vs. print média

A sajtóhasználati szokásokat vizsgáló felmérés adatai szerint a 18-49 éves internethasználók kétharmada emeli ki az offline sajtó előnyeként annak hordozhatóságát, vagyis hogy bárhol fellapozhatják: tóparton, fürdőkádban, BKV-n. Emellett minden második megkérdezett a pozitív tulajdonságok között azt is megjegyzi, hogy a print olvasásának nincsenek technikai előfeltételi. A lapok fizikai valójának nem csak a magazinok átlapozásakor, hanem azt követően is van jelentősége; a célcsoport 40 százaléka teszi el, gyűjti az egyes lapszámokat.

prizmanetpanel1

Az online magazinok esetében az 50 év alatti nethasználók a naprakészséget és a cikkekhez kapcsolódó mozgóképes tartalmakat értékelik leginkább. További vonzerővel bír, hogy amennyiben az adott téma felkelti érdeklődésüket, néhány kattintással további információkat szerezhetnek róla.

prizmanetpanel2

Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 31 százaléka tarja kevésbé zavarónak a hirdetéseket print felületen, mint online. Csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy szerinte az internetes reklámok a kevésbé zavaróak.

Nos, tényleg kiszoríthatja az online média a printet, ahogy azt sokan megjósolták? Az adatok szerint nem egyértelmű az online sajtó ilyen végzetes fölénye.

A kutatás adatfelvétele 1.000 fő online megkérdezésével, 2009. augusztus 5-10 között, a Prizma és a netpanel.hu (NRC) bevonásával zajlott. A minta reprezentatív a 18-49 éves hazai internetezőkre nem, korcsoport, iskolai végzettség, településtípus és internetezés helye tényezők mentén.

***
Médiafogyasztás, médiakutatás témában még több cikket talál itt!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

de_DEDE