NRC piackutatás: e-kereskedelem, mobilbankhasználat 2023

Piackutatás a megoldás profitnövelésre. Egyre több vállalat adatvezérleten, vásárlói, célcsoportja véleményét és tapasztalatai megismerve fejleszti szolgáltatásait, termékeit, ügyfélszolgálatát, optimalizálja árazást és hozza meg taktikai és stratégiai döntéseit. A közös ezekben a vállalatokban, hogy piackutató cégekkel együtt készítik el a legtöbb felmérésüket, mert nemcsak az a fontos számukra, hogy megbízható kutatási adatokon alapuljanak a döntéseik, hanem az is, hogy olyan szenior, iparági tapasztalattal rendelkező szakértőkkel dolgozzanak együtt, akik az adatokon túl, a mélyebb összefüggéseket is megvizsgálják és az eredményeket az iparági folyamatokkal együtt értelmezve interpretálják ügyfeleik számára.

Az NRC piackutató vállalat az elmúlt évben több száz piackutatási projektben nyújtott adatelemző és tanácsadói szolgáltatásokat, amely mellet sok saját felméréseket is készítettünk a piac számára, amelyből néhány érdekes és hasznos adatot most ebben a videóban is bemutatunk. 

Magyarország számokban videó

Szindikált, megvásárolható felméréseket készítettünk a pénzügyi szektor (digi@bank monitor), az e-kereskedelem (e-ker tracking), az ügyfélélmény és szolgáltatóváltás témakörében (Ügyfélszolgálati kutatás, CX research) és természetesen a vásárlói szokásokat is megvizsgáltuk, amelynek adatait pár kattintással bárki megvásárolhatja az NRC onlinekutatas.hu/webshop oldalán is.

Piackutatás és a reprezentativitás

Minden kutatás, akkor megbízható és érvényes, ha reprezentálja a kutatás célcsoportját. Ezért is volt nagy öröm a szakma számára, hogy 2022-ben elkészült a népszámlálás és az eredmények már 2023-ban is elérhetőek voltak. Ami biztos a KSH adatok szerint, hogy Magyarország népessége 9 603 634 fő volt az adatfelvétel időpontjában és ezen felmérés szerint most már azt is tudjuk, hogy a 15 évesnél idősebb lakosság körében 82% a digitális eszközöket használók aránya, tehát egyszerűen írva: ma Magyarországon 6 719 055 fő internetezik. 

KSH digitális érettség Magyarországon

Online vásárlás és bankolás

Az online vásárlók aránya már évek óta nem növekszik, a 83% körül vár arra, hogy a fiatalabb generáció belépése a kutatási világba növelje ezt a számot, de így is elmondható, hogy ma hazánkban 5 200 000 olyan 18 évesnél idősebb ember él, aki 2023-ban vásárolt online (NRC – E-kereskedelem tracking 2023, 18-75 éves). Ami itt változik a vásárlás intenzitása és a vásárlói kosár nagysága, amely alapján elmondható, hogy a covid okozta felfutás után csökkentek ezek a számok és részben gyorsan visszatértünk a covid előtti időkhöz ebben a tekintetben. 

Ami azonban az elmúlt években leginkább növekedett a digitalizáció terültén az 

a mobiltelefonon keresztük bankolók arány (68%), amely ma már magasabb, mint az internetes bankfiókot használók aránya (NRC – Digi@Bank Monitor 2023, 18-65 éves).

A számok azt mutatják, hogy a fintech cégek által is generált mobil banki fejlesztések elérték céljaikat és a digitális okostelefonon keresztül bankolás egyre népszerűbb a banki szolgáltatásokat igénybe vevők körében és azok a bankok tudják majd a jövőben leginkább megtartani az ügyfeleiket, amelyek az ügyféligényekhez igazodva fejlesztik tovább a digitális banki megoldásaikat, applikációjukat. 

Vásárlási szokások és megvásárolható adatok

Rengeteg megvásárolható piackutatási adatunk van a lakossági vásárlási és szolgáltatások használatával kapcsolatban, de itt most hely és idő sincs mindegyik felsorolása, ezért is indítottuk el pár évvel ezelőtt Magyarország legelső online adatshopját. A megbízható kutatási adatokat keresők ezen oldalon kategorizálva megtalálhatják a reprezentatív felméréseink adatait, de ha ott mégsem, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot iparági szakértőinkkel, aki örömmel segítenek abban, hogy a kérdéseikre választ adjanak.

Tudta, hogy: 

  • a lakosság 84% százaléka minden reggel kávéval indítja a napot, de többen napközben is megisznak egy csésze feketét (NRC – onlinekutatas.hu adatshop 2023/11, 18-65 éves)
  • az autó vezetők arány 56% ma Magyarországon (NRC – onlinekutatas.hu adatshop 2023/11, 18-65 éves)
  • 2023-ban a hazai lakosság 40% vett részt külföldi utazáson (NRC – onlinekutatas.hu adatshop 2023/11, 18-65 éves)
  • 51% vásárolt barkácsáruházban (NRC – onlinekutatas.hu adatshop 2023/11, 18-65 éves)
  • tíz emberből négyen azért váltott szolgáltatót, mert rossz tapasztalat volt az adott szolgáltató ügyfélszolgálatával (NRC – Ügyfélszolgálati kutatás 2023, 20-69 éves internetezők)
  • 10-15% tervez jelenleg is szolgáltatót váltani (NRC – CX research 2023, 16-75 éves lakossági kutatás)
  • ha nassolni támad kedvünk akkor a leggyakrabban (42%) a csokoládét választja „örömforrásként” (NRC – onlinekutatas.hu adatshop 2023/11, 18-65 éves)

A piac nem állandó, hanem folyamatosan változik, ezért is tartjuk az egyik legjobb vállalati befektetésnek a piackutatást, az adatok vizualizációját, az ügyfélhangok összegyűjtését és a vállalati adatok visszacsatolását a vállalati döntéshozók számára, hogy a megérzéseket, ötleteket könnyen, egyszerűen tudják adatokkal alátámasztani és validálni, amely hatására még sikeresebbé válnak a saját kompetitív piacukon. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, elemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  És mit kínálunk cserébe?  Ha magadra ismertél

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

de_DEDE