Chat trendek, lakossági elvárások, vállalati lehetőségek és egy kis chatGPT

A 26. adás végére ugyan elszomorodtunk egy kicsit, de azért érdemes meghallgatni a legújabb NRC research & more adásunkat, ahol a lakossági chat használati szokásokról, a vállalati lehetőségekről, a lakossági elvárásokról, az ügyfélélményről, a chatGPT és társairól, továbbá a legújabb chat trendekről is beszélgettünk Molnár Zoltánnal és Sági Ferenccel az NRC kutatási igazgatóival.

A chat technológia fejlődése: 2021-2026 trendek és előnyök vállalatok és lakosság számára

A chat technológia hosszú utat járt be az elmúlt évtizedekben, a klasszikus SMS-től az okostelefonokon futó applikációkon át a mesterséges intelligencia (AI) által vezérelt chatbotokig. Az IDC (International Data Corporation) előrejelzése szerint 2026-ra a chat alkalmazások használata és az ügyfélélmény javítására irányuló erőfeszítések egyre fontosabbak lesznek a vállalatok és a lakosság számára. Az alábbiakban öt chat trendet mutatunk be, amelyek az 2021-2026 közötti időszakban előtérbe kerülnek.

  1. Mesterséges intelligencia alapú chatbotok elterjedése

A chatbotok egyre népszerűbbek és hatékonyabbak a vállalatok ügyfélszolgálati tevékenységében. A Gartner szerint 2021-ben a vállalatok 50%-a már alkalmazott chatbotot, míg 2025-re ez a szám elérheti a 70%-ot. “A chatbotok képesek az egyszerű kérdésektől kezdve a komplexebb ügyfélproblémákig számos területen támogatni a vállalatokat,” vélik a szakértők.

  1. Hangüzenetek terjedése a chaten

A hangüzenetek egyre elterjedtebbek a chat alkalmazásokban, és a vállalatok is egyre inkább használják ezt a lehetőséget. Az App Annie szerint 2021-ben már több mint 5 milliárd hangüzenetet küldtek és fogadtak a WhatsApp és a Facebook Messenger felhasználói. A Deloitte ügyfélkapcsolati szakértője szerint: “A hangüzenetek lehetővé teszik a felhasználók és a vállalatok számára, hogy gyorsabban és hatékonyabban kommunikáljanak, ami javíthatja az ügyfélélményt és csökkentheti a félreértéseket.”

  1. Videó hívások terjedése

A videóhívások szerepe megnőtt a pandémia során és a távmunka elterjedésével. Az Ericsson Mobility Report szerint 2021-ben a videóhívások globális adatforgalma 55%-kal növekedett. A videóhívások a távmunka és a digitális oktatás nélkülözhetetlen eszközévé váltak, és ez a tendencia várhatóan továbbra is fennmarad. 

  1. Csoportos beszélgetések terjedése

A csoportos beszélgetések egyre népszerűbbek mind a vállalatok, mind a magánszemélyek körében. A Slack és a Microsoft Teams, mint két legnépszerűbb csoportos chat platform, 2021-ben összesen több mint 25 millió napi aktív felhasználót regisztráltak. A csoportos beszélgetések lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsabban döntsenek, hatékonyabban működjenek, és javítsák a belső és külső kommunikációt”

  1. Emojik, sticker, Gif

Az emojik, stickerek és gifek a kommunikáció szerves részévé váltak az elmúlt években. A TrendWatchers adatai szerint a legnépszerűbb chat alkalmazások, mint például a WhatsApp és a Facebook Messenger, már beépített emoji, sticker és Gif funkciókkal rendelkeznek. Az emojik és a grafikai elemek felhasználása a chat technológiában az üzenetek hangulatának és érzelmeinek jobb kifejezését teszi lehetővé. 

Összefoglalás és a jövőbeli fejlesztések

Az 2021-2026 közötti chat trendek mind a vállalatok, mind a lakosság számára új lehetőségeket és előnyöket kínálnak. Az AI-alapú chatbotok, hangüzenetek, videóhívások, csoportos beszélgetések, valamint az emojik, stickerek és gifek használata egyre népszerűbb a kommunikáció terén. Mindezek hozzájárulnak az ügyfélélmény javulásához, ami a vállalatok számára fontos tényező a versenyképesség és a növekedés fenntartásában.

A jövőben további újdonságok és fejlesztések várhatóak a chat világában. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás további fejlődése lehetővé teszi a még hatékonyabb és intelligensebb chatbotok kifejlesztését. A felhasználók számára új élményt nyújthatnak a kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) alapú kommunikációs eszközök. 

Mindezek az újdonságok és fejlesztések tovább növelik majd a chat technológia és az online kommunikáció szerepét a mindennapi életünkben.A vállalatok számára fontos, hogy az ügyfélszolgálati tevékenységüket felkészítsék a chat trendekre, és alkalmazzák ezeket a lehetőségeket az ügyfélélmény javítása érdekében. Az AI-alapú chatbotok lehetővé teszik az ügyfelek gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálását, a hangüzenetek és videóhívások pedig lehetővé teszik az interakció személyesebbé tételét. A csoportos beszélgetések segíthetnek a belső és külső kommunikáció javításában, míg az emojik, stickerek és gifek kifejezéseket adhatnak az üzeneteknek.

Az ügyfélélmény javítása mellett a chat trendek segíthetnek a vállalatoknak az üzleti folyamatok hatékonyabbá és gazdaságosabbá tételében. Az AI-alapú chatbotok lehetővé teszik az automatizálást és a folyamatok optimalizálását, míg a csoportos beszélgetések gyorsabb és hatékonyabb döntéshozatalt tesznek lehetővé. Az 2021-2026 közötti chat trendek és fejlesztések egyre szélesebb körű elfogadottságra és alkalmazásra találnak mind a vállalatok, mind a lakosság körében. Az újdonságok és fejlesztések pedig még inkább növelik majd a chat technológia szerepét és jelentőségét az online kommunikációban és az ügyfélszolgálatban.

Hallgasd meg:
Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Herunterladbare Infografiken

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
de_DEDE