Védjük meg stratégiai cégeinket

nrc

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem ért egyet azzal, ha a magyar gazdaság számára stratégiailag fontos cégek külföldi tulajdonba kerülnek.

A meghatározó többség véleménye jelzi, hogy a magyar lakosság pártállástól függetlenül támogatja a stratégiai cégek védelmét. Az NRC Piackutató Kft. 1200, magas státuszú, gépkocsival rendelkező 18-45 év közötti magyar lakos körében végzett reprezentatív kutatásának jelentéséből kiderül, hogy politikusként a magyar lakosság 89 százaléka tenne valamit a MOL felvásárlásának megakadályozásáért, 82 százalékuk pedig egyértelműen állást foglal amellett, hogy a MOL-t stratégiai jelentőségű cégként nem szabad külföldi állami érdekeltségű cég kezébe adni. A megkérdezettek 78 százaléka nem örülne egy osztrák állam által dominált tulajdonosi csoport megjelenésének a társaságban.

A MOL új külföldi tulajdonba kerülésének megakadályozásában a válaszadók 84 százaléka támogatja az állami szerepvállalást, 88 százalékuk ebben a MOL felső vezetésének erőfeszítéseit is megfelelő lépésként értékeli. A válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne személyes áldozatot is vállalni (például utcai demonstrációt vagy a felvásárló cég szolgáltatásainak bojkottját) az új külföldi tulajdonos megjelenésének megakadályozása érdekében.

A megkérdezettek 79 százaléka szerint az üzemanyag-forgalmazó cégek közül egyértelműen a MOL fektet be a legtöbbet Magyarországon, s egyúttal a társadalmi szerepvállalásra vonatkozó kérdésben is a MOL-t helyezik az élre. A válaszadók 86 százaléka szerint a vizsgált cégek (AGIP, ESSO, JET, LUKOIL, MOL, OMV, SHELL) közül a MOL támogatói tevékenysége a legkiterjedtebb Magyarországon.

A kutatás háttere:

A kutatás során a 18 és 45 év közötti, gépkocsival rendelkező és autót vezető, hazai A és B státuszú személyek véleményét mértük fel online adatfelvétel segítségével, a MOL Nyrt. megbízásából. Az 1200 fős minta reprezentatív volt a célcsoportba tartozó személyekre nem, életkor, a lakóhely településtípusa és az iskolai végzettség tekintetében.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hasonló témájú cikkeink

Válogass az NRC letölthető infkgrafiká között, használd fel az adatokat, amelyeket találsz, de kérlek mindig hivatkozz ránk.
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
szórakozás karantén

Képernyők fogságában

Szórakozás a karatén időszak előtt, alatt és után: vajon hogyan változtatta meg a szórakozást a kijárási korlátozás? Mivel ütöttük el az időt a „karanténban”? A témát még májusban jártuk körül, de még most is tanulságos megnézni, mire jutottunk. Egyrészt mert a hatások jelentős része még ma is érezhető, másrészt mert benne van a pakliban, hogy a közeljövőben megismétlődik a tavaszi szituáció. Kurucz Imre letölthető előadása a Media Digital Hungary konferenciáról.

Próba ninja form-ok 7 stb.

A 4 Bulletin pénzügyi elemzés ára együtt most csak 990.000 Ft+ÁFA! RENDELJE MEG MOST! [ninja_form id=7] [ninja_form id=15]

hu_HUHU