Érdemes vertikális portálokon hirdetni

nrc

A vertikális – egy adott témára koncentráló – weboldalak fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Az NRC legújabb vizsgálata az egyes vertikális portálok látogatói profilját rajzolta meg, láthatóvá téve a szegmensben rejlő kereskedelmi lehetőségeket.

Az elemzés során a vertikális weboldalak tartalmuk szerint kategóriákba sorolva, illetve egyenként is rész vettek a vizsgálatban.

A gazdasági portálok látogatói körét többek között az interneten egyébként nehezen elérhető idősebb korosztály képezi: csaknem fele részben 40 év felettiek látogatják ezeket a portálokat. Kétharmad részben férfiakból, és több mint 50 százalékban diplomásokból áll olvasói körük.

A női oldalak, valamint az életmód és az ezoterikus portálok túlnyomó többségben női látogatókra számíthatnak, az IT és PC játék témájú vertikális weboldalak olvasói túlnyomó részben fiatal férfiak – jelentős részük tanuló. Kiemelkedően nagy arányban informálódnak interneten a termékekről vásárlás előtt, és online vásárlásra is lényegesen hajlamosabbak az internetezők átlagánál.

vert11

Különböző fogyasztási szokások

A demográfiai sajátosságokon túl fogyasztásbeli különbségek is felfedezhetőek az egyes weboldalak olvasói között. Minőségi italok rendszeres fogyasztására, valamint tartós fogyasztási cikkek vásárlására a gazdasági portálok olvasói lényegesen hajlamosabbak az átlagnál. Az IT, PC játék és on-line játék portálokat látogatók közül sokan fogyasztanak napi rendszerességgel energiaitalt, chipset és üdítőt.

A horizontális portálok magas látogatottsági mutatói mellett tehát a vertikális portálok versenyképességét látogatóik speciális demográfiai és fogyasztási jellemzői garantálhatják.

Az adatok az NRC-TNS Visitor Media Research (VMR) 2007. II. féléves adatbázisából származnak. A VMR Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása. A 10 ezer fős minta nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa alapján reprezentatív a legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles on similar topics

Browse the NRC downloadable infographics, use the data you find, but please always refer to us.
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
More articles by János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

en_USEN