2022, we loved it - our subjective review of the year

Az NRC egy magyar tulajdonú piackutató cég, amely kisebbségben van a magyarországi kutató cégek között, amelyek nagyrésze nemzetközi „lábakon áll”. 2022 számunkra azért is meghatározó év volt, mert bebizonyítottuk – elsősorban magunknak –, hogy képesek vagyunk növekedni egy olyan kompetitív piacon, ahol nagy nemzetközi versenytársaink vannak.

A tavalyi év emellett azért is emlékezetes számunkra, mert képesek voltunk átlépni a saját határainkat, külső segítséggel is ránézni a szervezetre (amely 24 munkatársat jelent), amelyet egy év közös munkával olyanná alakítottunk, amiben mindenki jól érzi magát.

Úgy gondoljuk, hogy egy cég akkor lehet igazán üzletileg sikeres és egyben jó munkahely is, ha az ott dolgozók nyitottak a világra, mernek kérdezni, ismerik a felelősségüket és van tervük a jövőre nézve.

Housing wallet

A 2022 – es évet a háború és a gazdasági bizonytalanság tematizálta, amelyet ügyfeleink számára havonta monitoroztunk. Év végére a számaink azt mutatták, hogy a legnagyobb teher a lakosság számára az élelmiszerárak folyamatos emelkedése, ezt követi a rezsiárak körüli aggodalom. Októberig nagy volt a pánik a munkahelyek elvesztése miatt, ez az év vége felé némi javulást mutatott. Talán az ünnepeknek köszönhetően a béke és a társadalmi harmónia kérdésében is jelentősebb a bizakodás látszódott.

NRC lakossági tárca
NRC lakossági tárca kutatás

A szomorú témák mellett voltak izgalmas és sokszor provokatív kutatásaink is, amelyek szindikált kutatásokra vagy konferenciákra, előadásokra, podcast beszélgetésekre készítettünk. Ebben az évben szerveztünk Ügyfélélmény webináriumot, résztvettünk 6 konferencián előadóként, havonta készítettünk research&more podcastot és cikkeket a legfrissebb saját kutatásainkból.

Médiakutatások

Az talán mindenkinek triviális, hogy rengeteg időt töltünk különféle szöveges, hallgatható és audiovizuális tartalmak fogyasztásával, ráadásul a tartalomfogyasztási idő trendje növekvő. Ami meglepte a szereplőket hogy az újabb és újabb tartalomfogyasztási platformok nem kiszorítják a régieket, hanem betöltik azokat a tartalomfogyasztási „üresjáratokat”, amiket a korábbi platformok nem tudtak kiszolgálni, tehát emellett tévézni ugyanúgy szeret a magyar ember, sőt.

Egyszerűbben fogalmazva a The Buggles The Video killed the radiostar című örök klasszikusából nem lett XXI. századi The internet killed the TVstars.

Tartalomfogyasztás NRC Piackutatás
Médiatartalom kutatás NRC

Fenntarthatóság

fenntarthatóság – a kifejezés egyre nagyobb publicitásának köszönhetően – elvárás, de felületes lakossági tudás van mögötte még mindig.  Szimpatikusabb az a vállalat, aki odafigyel erre és bizonyos szempontból már alapelvárás az, hogy fenntarthatóan működjön egy cég, de ennek plusz költségeit egyértelműen a piaci szereplőknek kell vállalniuk és nem a lakosságnak. Miközben pontosan tudjuk, hogy a “környezetbarát” címkével ellátott termékek drágábbak, de a vásárlóknak esze ágában sincs ezekért többet fizetni. (Ezt tovább súlyosbítja az infláció, de a válság előtt se nyúltunk jobban a pénztárcánkba egy „zöld” csokoládéért. Egyébként ez nemcsak magyarországi trend, hanem globális.)

Viszont szemétben jók vagyunk, a többség szelektíven gyűjt és nehezményezzük, hogy ennyi műanyag és papírhulladák keletkezik.

NRC fenntarthatóság Tracking 2022

Munkavállalók

Ha már zeneszámokat idéztünk kíváncsiak voltunk, hogy a 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás helyett most mit dúdol magában a munkavállaló. Jellemző, hogy a munkában lévők nem a végzettségükhöz illeszkedő munkát végeznek, és az újonnan elhelyezkedni tervezők nagyobb része sem ragaszkodik a végzettségének megfelelő munkához.

Ergo: a „fiam, te az életnek tanulsz” mondat kezd újra divatba jönni.

A többség fő törekvése jelenlegi munkahelyén az anyagi előrelépés, és ehhez képest a szakmai, és még inkább a pozícióban történő haladás másodlagos. A generációk közötti munkahelyi problémák szerencsérenem általánosak, ha vannak is, inkább műbalhék.

Netpanel

A 2022 – es évben a legjelentősebb fejlesztésünk a Netpanel mobil applikációja, a paneltagjaink professzionális menedzselésére létrehozott részlegünk láthatósága, és a Qualipool elindulása, ahol jelenleg 11 ezer új válaszadó vár a kvalitatív kutatásokat.

Kiemelten fontosnak tartjuk az adományozást, amely egyrészt a minden kitöltött kérdőívünk utáni 1 forintból, illetve az év végi direkt adományunkból áll. A tavalyi válaszadók által összegyűjtött (azaz kitöltött kérdőív) összegről jelenleg tart a szavazás a Netpanelen belül, az év végi adományunkat pedig a Hintalovon Gyerekjogi Alapítványnak küldtük.

Hello

Hello 2023, már vártunk és igyekszünk tovább vinni a jót és tanulságokat 2022 – ből! Mindjárt az év első felében nagy fába vágjuk a fejszénket: Piackutatás Summit 2023– ra készülünk, amely saját rendezvény lesz ügyfeleinknek válogatott témákról, különleges vendégekkel.

NRC piackutatás
NRC online piackutatás
Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles on similar topics

Browse the NRC downloadable infographics, use the data you find, but please always refer to us.
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
More articles by Ferenc Sági
Az e-kereskedelem trendjei - 2024

Az e-kereskedelem trendjei – 2024

Az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is), hiszen a legnagyobb magyar online kutatócégként szakmai kötelességünk ezt a területet (is) mérni. Éveken keresztül

AI és lakosság – mi történt a nyáron? 

AI és lakosság – mi történt a nyáron? 

Még nincs egy éve, hogy a ChatGPT berobbant az életünkbe, s mi máris a harmadik mérést végezzük el a lakosság körében. Az AI alkalmazásokat és azon belül a ChatGPT-t rendszeresen használók aránya viszont egyhelyben topog.

Psychologist instead of AI?

Psychologist instead of AI?

Psychotherapist and New York Times bestselling author Esther Perel is one of the sharpest and most original voices on modern relationships today, and she gave a talk at BrainBar in Budapest in September. Written by Szilvi Szücs.

NRC omnibus research - stress

We are stressed, but we try to relax well

A 18-65 éves hazai lakosság 30%-a több időt tölt mostanában elmélyülős, bíbelődős szabadidős tevékenységekkel, mint az elmúlt egy – két évben. Elsődleges indokuk erre

en_USEN