A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás mára egy kulcsfontosságú és dinamikusan fejlődő területté vált, amely alapvető szerepet tölt be a vállalatok, kutatók és akadémikusok életében. A piaci trendek gyors változásai és a globális gazdaság kihívásai rávilágítottak arra, hogy a piackutatás nem csupán egy eszköz a vállalatok számára, hanem egy értékes befektetés, amely biztosítja a stabil alapokat a gyors döntéshozatalhoz és sikeres fejlesztésekhez. A globális piackutató ipar értéke több mint 40 milliárd dollárral nőtt 2012 és 2022 között. Az iparág értéke jelenleg meghaladja a 82,62 milliárd dollárt, és nem mutatják a lassulás jeleit. 

Az elmúlt évek során a piackutatás messze túllépett a hosszadalmas és monoton kérdőívek világán. A mai modern piackutatás inkább az adatok mélyebb összefüggéseire, a fogyasztói vélemények aktív bevonására, a vállalati mért és kérdezett adatok közös elemzésére és az agilis, gyors, taktikai tanácsadásra összpontosít. Ebben az új paradigmában a kutatók nem csupán információgyűjtők, hanem stratégiai tanácsadók, akik képesek azonnali reakcióra a piaci változásokra, és értékes támogatást nyújtanak a vállalati döntéshozatali folyamatokban. Cikkünk a 2024-es piackutatási trendek gyűjti össze, míg az NRC research&more podcastjában Falus Tamással (Kantar-Hoffmann) és Géczi Tamással (Inspira Research) beszélgetünk a piackutatás és az AI viszonyáról, az egyre gyorsabban változó fogyasztói világról, Maslowi piramis alsó részének a repedezéséről. 

Mesterséges Intelligencia a piackutatásban: az automatizálás új korszaka

A piackutatás területe az elmúlt évtizedekben számos változáson ment keresztül, de talán a legizgalmasabb fejlődés a mesterséges intelligencia (MI) bevonása. A MI forradalmasítja az adatelemzési folyamatokat, kezdve az ügyféladatoktól a tranzakciós adatokon és fogyasztói véleménykutatásokon át, új távlatokat nyitva ezzel a piackutatásban. A vállalatok most már képesek mélyebb betekintést nyerni a fogyasztói magatartásba, előre jelezni a piaci trendeket és személyre szabott marketingstratégiákat kialakítani.

Az MI nem csak az adatgyűjtés és -elemzés hatékonyságát növeli, hanem lehetővé teszi a piaci reakciók gyorsabb megértését is. A különböző adattípusok közötti megkülönböztetés – az értékes adatok és a „zaj” szétválasztása – kulcsfontosságúvá válik. 

A piackutatás ezen új korszakában két döntő trendre kell figyelnünk: a megatrendekre és a mikrotrendekre. Bár tudom, hogy a piackutatás világát számos trend befolyásolja, úgy vélem, hogy ezek azok a trendek rövid és hosszú távon, amelyek a legnagyobb hatással vannak a szakmánkra. 

Piackutatási trendek 2024
Piackutatási trendek 2024

Piackutatás megatrendek

Automatizáció
Az automatizáció már évek óta a piackutatás szerves része, de jellemzően részfeladatok gyorsítására alkalmazták. A jövőben várhatóan a teljes kutatási folyamat automatizálása lesz a cél.

Mesterséges Intelligencia
Egy szélesebb digitális és technológiai átalakulás része, amely nemcsak az adatfelvételekre, de a kutatói és elemzői munkára is nagy hatással lesz, átformálva ezzel a piackutatás teljes iparágát.

Fogyasztó központú design
A társadalmi és környezeti változások, mint a fenntarthatóságra, a biztonságra való törekvés, átformálják a fogyasztói preferenciákat, a vásárlói elvárásokat és így a vállalatok vízióját is.

Piackutatás mikrotrendek

Agilis kutatás
A hosszú kérdőívek és adatfelvételek mellett egyre több ügyfél keresi a gyors, rövid kérdőívekre és a service design módszerekre épülő kvalitatív megoldásokat.

Mobilfelmérések kora
Az elmúlt 3 évben a kisképernyős, mobilos kérdőívkitöltések száma a 20%-ról, 60%-ra növekedett 2023-ra. A mobilfelmérések növekvő száma megújulásra készteti a piackutatókat.

Online kvalitatív kutatások
A Covid az online térbe “lökte” a kvalitatív kutatásokat és mára már kijelenthető, hogy ez így is marad. A videó alapú online kvalitatív kutatás nemcsak gyorsabb, olcsóbb, de kényelmesebb is.

Mik azok a trendek?

Megatrend

A megatrendek olyan hosszú távú, globális jelenségek, amelyek évtizedek alatt alakulnak ki és átformálják a gazdaságot, a társadalmat és a technológiát. Ezek a trendek, mint például a digitalizáció, a fenntarthatóságra való összpontosítás vagy a demográfiai változások, meghatározó hatást gyakorolnak a piackutatásra, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy hosszú távú stratégiákat alakítsanak ki és fenntartható döntéseket hozzanak. A megatrendek azonosítása kulcsfontosságú a piaci kihívások és lehetőségek megértéséhez.

Mikrotrend

A mikrotrendek rövidebb távú trendek, amelyek néhány éven belül érezhető hatást gyakorolnak a piaci stratégiákra és fogyasztói magatartásra. Ezek a trendek gyorsan változnak, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy azonnal reagáljanak a fogyasztói igények és piaci változások dinamikájára. A mikrotrendek, mint például az új technológiai alkalmazások, a vásárlói preferenciák finomhangolása vagy az aktuális marketingstratégiai változások, segítenek a vállalatoknak abban, hogy rugalmasan alkalmazkodjanak és versenyelőnyre tegyenek szert a piacokon.

Listen to this:
Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles on similar topics

Downloadable infographics

Browse the NRC downloadable infographics, use the data you find, but please always refer to us.
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
en_USEN