Egy éves a Digi@Bank Monitor, az NRC negyedéves pénzügyi trackingje. De mi történt az elmúlt egy évben? Minden egyes kutatási hullámban találtunk érdekességeket az online számlanyitástól az NFC-ig, és most, az évfordulón ideje, hogy az alapmutatók trendjeire is kicsit jobban ránézzünk.
Ne rejtsük véka alá: tavaly ilyenkor ennél kicsit többet vártunk. A mobilbank használat – kisimítva a kisebb ingadozásokat – csak 5%-kal nőtt, elérve a 30%-ot, ami nem különösebben magas ahhoz képest, hogy a kutatás célcsoportját a bankhasználó internetezők alkotják, akik közül és tízből kilencnek van okostelefonja.
Egy évvel ezelőtt vártuk, hogy megjelenjen az a réteg, amely – ha digitális bankolásról van szó – már elfelejti a nagyképernyőt. Ők azonban még továbbra is váratnak magukra. Úgy véltük, hogy töretlenül épül majd fel a fintech megoldások kapcsán az ismertség és az érdeklődés. Ehelyett időnként meglódult, máskor megállt a növekedés.
De azt is látjuk, hogy mobilalkalmazáson keresztül egész sokan fizetnek már. Az is bizonyítást nyert, hogy ha egy innováció mellé komoly hirdetést tesz egy-egy piaci szereplő, az igenis képest hatni a fogyasztóra, akár videochates hiteligénylésről, akár mobilos érintéses fizetésről van szó. Ez utóbbi ugyan még egyszámjegyű, de már mérhető használói táborral rendelkezik, akik jórészt „menőségből” próbálták ki az NFC-t, és ma már egészen rákaptak a mobilos fizetés ízére.
Úgy véljük, két tényező lesz meghatározó abban, hogy mennyire fognak a hétköznapokban is terjedni az új technológiák. Az egyik, hogy mennyire tudják erősíteni, húzni egymást a különböző mobilra termett megoldások: a mobilbank, az alkalmazásból való fizetés és az NFC. A másik, hogy mennyire lesznek ezek láthatóak a mindennapokban, ezáltal mennyire érezzük, hogy elérhető, biztonságos és jó megoldások. Ez különösen az NFC esetében kérdés.
Infografikára tettünk néhány adatot a kutatássorozatból:
A Digi@Bank Monitor negyedéves riportjai az alábbi témakörökről nyújt információt:
Digital Channel + Fintech (digitális stratégia támogatása, feedback)
Daily Banking (piaci kitekintés: bankolás a versenytársaknál is)
Brand & Touchpoint Tracking (brand health és kommunikációs tevékenység nyomonkövetése)
Loyalty & Satisfaction (ügyfélélmény fejlesztések stratégiáját, feedbackjét támogatja)
Novelty Monitor (a piacot fogyasztói oldalról megmozgató újdonságok korai fázisban való azonosítása)
Macro Trends & Attitudes (a fogyasztó változásának nyomonkövetése)
A 2018/Q3 hullámban kiemelten vizsgált területek:
mobilalkalmazásból történő vásárlás
mobilos érintéses fizetés (NFC)
Információ és a riportok megrendelése >>>