Idősoros kutatás - ökonometriai modellezés

Análisis de series temporales

Az idősoros, ökonometriai elemzés ideális választás lehet, ha a vállalatnak hosszú idősoros adatsorok állnak rendelkezésére és szeretnének trendeket, mintázatokat feltárni, valamint előrejelzéseket készíteni. Például gazdasági adatok elemzése, részvényárak előrejelzése, szezonális mintázatok felfedezése során nagyon hasznos lehet.
Az NRC idősoros, ökonometriai elemzői megoldása ideális választás lehet, ha a vállalat hosszú idősoros adatokkal rendelkezik, és szüksége van pontos és megbízható elemzésre és előrejelzésekre. Ha a cégnek szüksége van arra, hogy megértsék a múltbeli trendeket és mintázatokat, hogy a jövőbeni döntéseket jobban megalapozhassák, akkor érdemes ezt a megoldást választani.
  • Trendek és mintázatok: Milyen trendek és mintázatok fedezhetők fel az adatsorban?
  • Előrejelzések: Miként alakulhatnak a jövőbeni adatok, mi alapján készíthetők előrejelzések?
  • Szezonális mintázatok: Melyek a jól észlelhető szezonális mintázatok az adatsorban?
  • ARIMA modellek: Autoregresszív integrált mozgóátlag modellek a idősoros adatok elemzésére és előrejelzésére.
  • GARCH modellek: Általánosított autoregresszív kondicionális heteroskedaszticitású modellek a volatilitás előrejelzésére.
  • VAR modellek: Vektor autoregresszív modellek többváltozós idősoros adatok elemzésére.
  • T-soros analízis: Az idősoros adatok ábrázolására, elemzésére és a trendek és mintázatok azonosítására.
  • Extrapoláció: Az idősoros adatok jövőbeli értékeinek becslésére a meglévő adatok alapján.
  • Szezonális dekompozíció: A szezonális ingadozások kiemelése és elemzése az idősoros adatokban.
Példaként vegyünk egy kiskereskedelmi vállalatot, amelynek rendelkezésére állnak az elmúlt évek havi eladási adatai. Az NRC ökonometriai elemzői segítségével a vállalat idősoros elemzést végezhet, hogy felfedje a szezonális trendeket, meghatározza a különböző termékek eladási mintáit, és előrejelzéseket készítsen a következő évben várható eladásokról. Ezen információk segítségével a vállalat hatékonyabban tervezheti a készletkezelést, marketingkampányokat és üzleti stratégiákat.
Az NRC idősoros, ökonometriai elemzői megoldása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék a múltbeli adatokban rejlő trendeket és mintázatokat. Ezen információk felhasználásával a vállalatok jobb döntéseket hozhatnak, például előrejelzéseket készíthetnek a jövőbeni forgalmukról, bevételekről vagy más kulcsfontosságú üzleti mutatókról. Mindez lehetővé teszi a cégek számára, hogy jobban felkészüljenek a jövő kihívásaira és lehetőségeire.

Solicitud de presupuesto

Contacte con nosotros con confianza

Solicitud de presupuesto

Últimos artículos

Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, elemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  És mit kínálunk cserébe?  Ha magadra ismertél az

Az e-kereskedelem trendjei - 2024

Az e-kereskedelem trendjei – 2024

Az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is), hiszen a legnagyobb magyar online kutatócégként szakmai kötelességünk ezt a területet (is) mérni. Éveken keresztül néztük,

es_ESES