¿Estaremos sentados en un váter inteligente dentro de 5 años?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

molnar-judit
Hoy en día, todo lo que nos rodea se está volviendo poco a poco "inteligente". Los teléfonos inteligentes y las tabletas forman parte de nuestras vidas, pero también están en auge los smartwatches, las pulseras inteligentes, las gafas inteligentes, las neveras inteligentes y otros artilugios inteligentes. Pero, ¿cómo recibirán esto los internautas en casa? ¿Están abiertos a dejar que este mundo impulsado por Internet entre en sus vidas a este nivel, o prefieren ceñirse a un modo de vida más conservador? Intentamos averiguarlo.

Nuestro último estudio sobre widgets se publicó en el número de otoño de 2015 de la revista Marketing Research. Haz tu pedido  La revista profesional gratuita de NRC, que también se envía por correo a las empresas suscritas.

*****

Apenas hay un dispositivo en nuestro hogar o una prenda de ropa en nuestro armario que no haya sido ya convertida en una versión "inteligente". Estamos constantemente inundados de aparatos que supuestamente nos harán la vida más fácil. Algunas personas son reacias a estos modernos dispositivos basados en Internet, otras no ven la hora de comprar otro... Esto es lo que tenemos pensado para nuestros encuestados:

  • A las siete de la mañana, te despierta una ligera vibración en la muñeca, y la pulsera se activa a la hora perfecta en función de tu ciclo de sueño.
  • Antes de desayunar, pasamos la mano por un escáner para que el Ie pueda leer nuestros niveles de azúcar en sangre y ofrecernos el desayuno en consecuencia.
  • Ponemos el dedo en la cafetera, que nos reconoce por nuestra huella dactilar y nos prepara exactamente el café que nos gusta.
  • Desayunamos con un tenedor inteligente, que además nos asegura que no comemos demasiado rápido, porque eso no es sano.
  • Reggeli után okosfogkefével mosunk fogat, ami amellett, hogy figyeli a fogmosási szokásainkat, el is küldi azt okostelefonunkra, és figyelmeztet, hogy holnap két perccel több időt kellene a fogainkra szánni…

A leírás láttán a 18-75 éves internetezők mindössze 25%-a jelezte azt, hogy vonzó számára ez a teljesen „okos” életforma, és ennél is kevesebben (15%) tudják azt elképzelni, hogy néhány év múlva ilyen szinten fogják használni az okos eszközöket, és ehhez hasonlóan fognak élni. Természetesen korosztályonként látható némi eltérés: míg a fiatal, 18-29 éves korosztály körében 30% azoknak az aránya, akik vonzónak találják a felvázolt életformát, addig az ötven felettiek körében ez az arány már csak 20%. Ez alapján ugyanakkor nem beszélhetünk a fiatalok részéről sem feltétlen nyitottságról. De vajon mi lehet az elutasítás oka? Hiszen ezek az eszközök megkönnyítik a mindennapjainkat, és gyakorlatilag konkrét feladatokat vesznek ki a kezünkből – akkor miért nem szimpatikus ez az emberek többségének?A szakértő ellenzők között akadnak olyanok, akik attól tartanak, hogy az emberek elidegenednek egymástól a modern kütyük hatására; vannak, akik a környezetvédelmi problémákat emelik ki; megint mások pedig egy olyan posztapokaliptikus világképet vizionálnak, amelyben egyik napról a másikra gépek nélkül maradunk „életképtelenül”, az okos kütyük ellenünk fordulnak, és nekünk már nem lesz meg a képességünk arra, hogy megvédjük magunkat, hiszen addigra teljesen ellustulunk, és magatehetetlenek leszünk az okos eszközöknek köszönhetően.De hogy látják ezt magyar internetezők? Nagyjából hasonlóan vélekednek, hiszen körülbelül kétharmaduk gondolja úgy, hogy az okos kütyük térhódításának köszönhetően az emberi kapcsolatok felszínesebbé válnak/válhatnak, továbbá hogy használatuk veszélyes az emberi fejlődésre nézve, mivel egyre kevésbé leszünk rákényszerülve arra, hogy gondolkozzunk. A többség az adatbiztonság miatt is aggódik, mert úgy gondolják, hogy adataink, személyes információink könnyen illetéktelen kezekbe kerülhetnek, ha ilyen eszközöket használunk.Az internetezőkön belül három nagy szegmenst különíthetünk el az okos eszközökhöz való hozzáállás alapján. A relatív többség, nagyjából minden második ember az „elzárkózók” körét erősíti: ők alapvetően úgy látják, nincs szükségük már több okos eszközre. Körülbelül a a netezők egynegyede tartozik a „nyitottak” közé, akik azt vallják, hogy haladni kell a korral, ezért ha tehetik, megvásárolnak majd minden olyan okos eszközt, amiről úgy gondolják, hogy hasznos. Hasonló nagyságú a „mérsékelten kütyüpártiak” tábora – ők bár számolnak a veszélyekkel, néhány új okos eszközre még nyitottságot mutatnak.De melyek is azok az eszközök, amelyekre inkább nyitottak az emberek, és melyek, amelyekre kevésbé? Kutatásunkban tíz különböző – önkényesen választott – okos eszköz esetében mértük meg azt, hogy hány embernek tetszik, hányan vennék igénybe olyan áron, amit kedvezőnek ítélnek meg, és mennyit fizetnének az adott eszközért jelenleg. A részletes eredményeket a következő ábrák mutatják.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artículos sobre temas similares

Navega por las infografías descargables del NRC, utiliza los datos que encuentres, pero por favor, remítenos siempre a nosotros.
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, elemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  És mit kínálunk cserébe?  Ha magadra ismertél

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

es_ESES