4 dec A fiatalok körében népszerű társasági ital a pálinka 2008-12-04 NRC Itt van: FMCG A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek a párlat elfogyasztására – derül ki a magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett kutatásunkból. A 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként pálinkát. A pálinkát kedvelő fiatalok többségét leginkább egy jó baráti társaság, és az azzal párosuló kellemes légkör ösztönzi az ital fogyasztására. Különleges gyümölcsös aromája mellett, többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására. A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen. Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett. Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum. Legyünk büszkék rá! A felmérést az NRC Piackutató 2008 májusában végezte 1.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 18-39 éves magyar lakosságra nézve. Amennyiben szeretné a teljes tanulmányt megrendelni, kérjük írjon nekünk a *protected email* e-mail címre, vagy telefonáljon a 06-20-977-42-00 számra. Rendelje meg a teljes elemzést 150 000 Ft + Áfa áron A KUTATÁS TELJES TANULMÁNYA A KÖVETKEZŐ KÉRDÉSEKRE AD VÁLASZT: 1. PÁLINKA: ÍGY LÁTJÁK A FIATALOK Milyennek látják a fiatalok a pálinkát? Mi jut először eszükbe, ha a pálinkára gondolnak? A pálinkával, pálinkafogyasztással kapcsolatos attitűdök, előítéletek, tapasztalatok. 2. MIT ISZNAK A FIATALOK? – KIK, HOL ÉS HÁNYAN FOGYASZTANAK PÁLINKÁT 2.1 Pálinka és szeszesital a fiatalok poharában Szeszital és pálinkafogyasztás a 18-39 évesek körében, az alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó szokások – kik fogyasztanak pálinkát, milyen gyakran, milyen jellemzőkkel rendelkeznek és milyen más alkoholt fogyasztanak. Akik nem fogyasztanak pálinkát, mit fogyasztanak inkább? 2.2 Szilva és törköly vagy inkább mézes, málna? A pálinkamárkák ismertsége. Milyen pálinkafajtákat, ízeket kedvelnek, fogyasztanak a fiatalok? Miért fogyasztják a pálinkát? 2.3 Társaság és ünnep – a pálinkafogyasztás helye és alkalma Hol, milyen helyeken, kikkel, milyen eseményhez kapcsolódóan fogyasztanak pálinkát a fiatalok. 3. AKIK NEM FOGYASZTANAK PÁLINKÁT Kik azok, akik nem isznak pálinkát, miért nem isznak a szeszesitalfogyasztók közül azok, akik nem szoktak pálinkát inni, milyen esetben kóstolnának meg pálinkát (milyen ízű pálinkát, milyen alkalommal) 4. PÁLINKAVÁSÁRLÁS: Fiatalok a boltban 4.1 Mit, hol, mennyiért? Melyik pálinkamárkát választották legtöbben az elmúlt évben? Milyen boltokban, eseményeken vásárolnak szeszesitalt a fiatalok? Mennyi pálinkát vásároltak, és mennyi pénzt adtak ki rá? 4.2 Melyiket válasszam? Milyen tényezők játszanak szerepet a pálinka kiválasztásánál, vásárlásánál a boltban és a szórakozó helyeken? 4.3 Jövőbeli tervek Hol vásárolnának szívesen? Terveznek-e pálinkavásárlást a jövőben? Vásárolnának-e online? 5. AZ „IDEÁLIS” PÁLINKA 5.1 Az ideális pálinka itala Milyen ízeket kedvelnek a fiatalok, milyen üveget szeretnének (szín, méret…), mi legyen a címkén, mit néznek meg először? Kiegészítők, amivel vásárolnának pálinkát? A vásárlás lehetséges helye? 5.2 Az ideális pálinka ára Minimális összeg, amiért minőséget kap; maximális összeg, amit kifizetne; mennyiért vennének jó minőségű pálinkát? 5.3 Az ideális ajándék pálinka Pálinkaajándékozás; az ajándék vásárlás helye; a vásárolni kívánt pálinka íze; az ajándékozás alkalma; mennyi pénzt költött rá, kiegészítők ajándékba? 5.4 Az ideális pálinka reklám Honnan informálódnak a pálinkáról? Milyen eseményeken ismerkedne a pálinkával? Mi kell a pálinkafogyasztás növeléséhez – reklám 6. MERRE TOVÁBB – HOGYAN LEHET NÖVELNI A PÁLIKA VÁSÁRLÓK TÁBORÁT? Következtetések, javaslatok a pálinkakészítő, forgalmazó cégek számára. További bejegyzéseinkKata visszatérése jót tett a Pepsi márkánakEgészséges hívószavak"Tanítsuk meg az üzletet kérdezni…"Tényleg mindig a legolcsóbbat hajkurásszuk?Élesztő a magyar sörkultúránakBoldogság grammra Megosztás: Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link Print Több