Fókuszcsoport

A fókuszcsoportos kutatást akkor érdemes alkalmazni, amikor a vállalatok részletes információkat kívánnak szerezni a fogyasztók gondolkodásmódjáról, attitűdjeiről, érzéseiről vagy viselkedéséről egy adott termék, szolgáltatás, kampány vagy ötlet kapcsán. Különösen hasznos az új termékek vagy szolgáltatások piaci bevezetésének előkészítésekor, vagy amikor a vállalatnak mélyebb betekintésre van szüksége a fogyasztói magatartásba.

Az NRC fókuszcsoportos kutatását akkor érdemes választani, amikor a vállalatok komplex kérdéseket szeretnének megvizsgálni, amelyekben a résztvevők interakciói új gondolatokat és ötleteket generálhatnak. A kutatási céloktól függően szakértőink a kvantitatív kutatások előtt, azzal párhuzamosan vagy azt követően is képesek, akár a kérdőívet kitöltőkből is rekrutálni válaszadókat, ezzel segítve a mélyebb és jobb megértést.

Az NRC több, mint 15 000 fős online kvalitatív panelje az adunkaszavadra.hu, továbbá a netpanel.hu panel tagjai közül, akár a legnehezebb célcsoportok esetében is tudunk lakossági válaszadókat rekrutálni az NRC qualipool rendszerébe, amelynek segítségével ügyfeleink egy szűrőkérdőív lekérdezését követően már a csoport előtt megismerhetik a résztvevők legfontosabb demográfiai, pszichográfiai és termékhasználati jellemzőit.

Komplex szolgáltatásunk, így nemcsak a teljeskörű szervezést, egy rendszeren belüli válaszadó és projektmenedzsmentet, de az elemzést és a későbbi újrakérdezés lehetőségét is megteremti ügyfeleink számára.

  • Fogyasztói preferenciák: Mely termékek vagy szolgáltatások preferáltak a fogyasztók körében és miért?
  • Termékfejlesztés: Milyen új termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnének a fogyasztók a piacon látni?
  • Marketingkommunikáció: Hogyan reagálnak a fogyasztók a vállalat marketingüzeneteire?
  • Co-Creation workshop: Új ötletek összegyűjtése és termékek, szolgáltatások kidolgozása a célcsoport és az ügyfélkollégákkal közösen.
  • Nyílt kérdések: A résztvevők szabadon oszthatják meg véleményüket és tapasztalataikat egy adott témában.
  • Projektív technikák: Olyan módszerek, mint az asszociációs gyakorlatok vagy szerepjátékok, amelyek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy indirekt módon fejezzék ki érzéseiket és attitűdjeiket.
  • Service Design módszerek alkalmazása: Workshopok formájában az ügyfél munkatársai és a célcsoport közösen dolgoznak az ügyfélközpontú szolgáltatások, folyamatok és termékek fejlesztésén, amely közben a munkájukat az NRC szakértő facilitátora segíti.

Egy biztosítási társaság új autóbiztosítási terméket tervez bevezetni a piacra. Mielőtt megtenné ezt, azonban szeretné megérteni a potenciális ügyfelek elvárásait, igényeit, valamint az esetleges aggályaikat ezzel a biztosítási csomaggal kapcsolatban.

Ennek érdekében az biztosító vállalat az NRC-vel közösen lebonyolított fókuszcsoportos kutatásokat rendelhet, ahol a résztvevők a célcsoportjából kerülnek kiválasztásra: autótulajdonosok, akik potenciálisan érdekeltek lehetnek az új biztosítási termékben.

A kutatás során az NRC tapasztalt moderátorai számos témát feszegetnek, többek között a résztvevők jelenlegi biztosítási tapasztalatait, elvárásaikat az ideális autóbiztosítási csomaggal kapcsolatban, valamint milyen faktorokat tartanak fontosnak a biztosítás kiválasztásakor. A kutatás eredményei alapján a biztosító társaság finomíthatja az új terméket, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a célcsoport elvárásainak, ezáltal növelve a termék sikerességét a piacon.

Az NRC kvalitatív módszerei, mint például a fókuszcsoportos kutatás, segítenek a vállalatoknak a fogyasztói magatartás mélyebb megértésében. A résztvevők által megosztott vélemények és tapasztalatok segíthetnek az üzleti döntések, a termékfejlesztés, a marketing és az ügyfélszolgálat finomításában. Emellett a fókuszcsoportos kutatás lehetőséget biztosít a fogyasztók közvetlen visszajelzésének megszerzésére, ami fontos információkat szolgáltathat a vállalat számára.
AI megoldás

Ajánlatkérés

Keressen minket bizalommal

Ajánlatkérés

Legújabb cikkek

AI megoldás

Már a spájzban vannak az AI megoldások

A mesterséges intelligencia többé nem a jövő ígérete, hanem a jelen valósága. Ami pár éve még kísérletnek tűnt, ma már ott van minden piackutató számítógépében.

Újdonságok az NRC dobozos kutatásaiban

Újdonságok az NRC dobozos kutatásaiban

Az NRC Research and More podcast legújabb epizódjában az NRC két dobozos kutatási terméke kapcsán, de nem csak arról beszélgettünk: az Ügyfélkiszolgálás kutatás és a