Interjú Végh Violával és Romet-Balla Ágnessel

babel-sucs-silvia-centered
Bábel-Szücs Szilvia interjúja Végh Violával és Romet-Balla Ágnessel.
Végh Viola
CNRC
Marketingkutató, tanácsadó

Printemps, été, automne ou hiver ?
Az évszakok közül az őszt szeretem a legjobban. Sokan az őszt az elmúlással, valaminek a végével azonosítják, de szerintem ez nem igaz. Ilyenkor minden meleg napsütéses nap még ajándék és jutalom, tavasszal ugyanerre már epekedve várunk, és egy-egy fagyos reggel inkább csalódást okoz.

Az adományozás és a piackutatás tekintetében is az év vége a csúcsidőszak. Hogy lehet jól beosztani az időt, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen megvenni az ajándékokat?
Nagyon nehezen, de egy kis felkészüléssel és odafigyeléssel megoldható. A kulcs szerintem az, hogy előre legyen elképzelés, hogy ki minek örülne. A beszerzés tekintetében óriási segítség az internet, ahol ma már rengeteg ajándékot lehet rendelni, csak arra kell nagyon figyelni, hogy ne az utolsó pillanatban adjuk fel a rendelést, mert az online áruházak számára is csúcsidőszak a december, és az mindenkinek kellemetlen, ha karácsonyeste az ajándékozáskor a hosszú szállítási időre kell fogni, hogy miért lesz a karácsonyi ajándékból legjobb esetben is szilveszteri ajándék.

Az NRC egyik kutatásából kiderült, hogy Magyarországon a 18–75 évesek körében nagyon népszerű a háziállattartás. Tíz emberből hat döntött úgy, hogy állatot tart. Te is ebbe a táborba tartozol?
Sajnos most nem, de nagy állatbarát vagyok. 13 évig osztottam meg az otthonomat egy perzsa macskával, akivel közös erővel végeztük el a gimnáziumot, tettem le az érettségit, felvételit, és szereztünk két diplomát, rá mindig számíthattam, édesen aludt a legnagyobb könyvhalmokon is.

Szaloncukor vagy bejgli?
Egyértelműen bejgli, különösen a mákos. Bár ma már nagyon különleges szaloncukrokat lehet kapni, amik inkább egyesével becsomagolt finom bonbonok, nekem mégis mindig a gyerekkoromban favorit, erősen meghatározhatatlan ízű zselés cukrok jutnak eszembe, amikben az idő múlásával a karácsonyfán egy enyhe fenyőízt is fel lehetett fedezni.

A „Higgyünk a nullában!” az UNICEF legújabb kampányának szlogenje, amelyet az NRC előzetesen tesztelt. 12 magyarországi ismert ember vállalta, hogy részt vesz a reklámfilmben. Neked melyik szereplő a kedvenced?
A teszt során is az derült ki, hogy egy ilyen kampányfilmben szereplő magyar szereplőként a legtöbb megkérdezettnek, minden korosztály számára, Halász Judit neve jutott eszébe először. Végül az elkészült filmet látva szerintem is ő az, akinek az arcáról, a hangjáról azonnal a gyerekek, a boldog gyerekkor, a kedvesség és gondoskodás sugárzik.
Szerintem az alakja nagyon sokat hozzáad a film üzenetéhez, de ugyanez igaz a többi szereplőre is, mindenki mást képvisel, és mindenkinek a megjelenése és a néhány mondata a filmben nagyon erős érzelmeket közvetít.


Romet-Balla Ágnes
UNICEF Magyar Bizottság
Kommunikációs igazgató

Ágnes 2005–2007-ig a Noguchi Porter Novelli ügyféligazgatója volt. 2007–2011-ig a Red Bull kommunikációs menedzsere. 2011-től mostanáig pedig az UNICEF Magyar Bizottság kommunikációs igazgatója.

Printemps, été, automne ou hiver ?
Nyár, nyár és mindörökké nyár!!!

Az adományozás és a piackutatás tekintetében is az év vége a csúcsidőszak. Hogy lehet jól beosztani az időt, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen megvenni az ajándékokat?
Nálam már évek óta bevett szokás, hogy júliusban elkezdem gyűjteni az ajándékokat, ötleteket karácsonyra, így általában már október végére 99%-osan végzek az ünnepi bevásárlással. Így biztos, hogy nem darálnak be az akciók.

Az NRC egyik kutatásából kiderült, hogy Magyarországon a 18–75 évesek körében nagyon népszerű a háziállattartás. Tíz emberből hat döntött úgy, hogy állatot tart. Te is ebbe a táborba tartozol?
Mit mondhatnék? Hét éve tartok macskát és papagájt. A kutya csak a kert miatt nem valósult még meg. De amióta tudom, hogy városban is lehet haszonállatot tartani, nagyon kacérkodom a gondolattal, hogy beszerzek egy disznót is a szomszédok bosszantása végett.

Szaloncukor vagy bejgli?
Egyértelmű: szaloncukor! A bejglit nem bírja el a fa. Ha igen, utána irdatlan nehéz kienni a papírból a finomságot. Ha már kietted, nehéz úgy visszahajtogatni a papírt, hogy ne tűnjön fel a torkoskodás. Ha már sikerült visszacsomagolni, akkor meg tuti lebuksz azzal, ha mákos foggal mosolyogsz, szóval egyértelmű: szaloncukor!

A „Higgyünk a nullában!” az UNICEF legújabb kampányának szlogenje, amelyet az NRC előzetesen tesztelt. 12 magyarországi ismert ember vállalta, hogy részt vesz a reklámfilmben. Neked melyik szereplő a kedvenced?
Mindegyik, és mindegyik más ok miatt. Egy azonban biztos, Cserhalmi Györgyöt személyesen látni és hallani egy olyan élmény volt, aminek még mindig a hatása alatt állok.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles sur des sujets similaires

Parcourez les infographies téléchargeables du CNR, utilisez les données que vous trouvez, mais faites toujours référence à nous.
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

fr_FRFR