Fontos az online marketing

nrc

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a „hagyományos „, offline módszerekhez. Az NRC kutatása szerint azonban ma már a magyar internetezők 89 százaléka igénybe veszi a világháló segítségét vásárlás előtt. Cikkünk alapja az amerikai Media Post Publications február 13-i számában megjelent írás, amelyben az online marketing jelentőségéről olvashatunk, valamint megtudhatjuk, hogy milyen akadályok állnak az online reklám-beruházások növelése előtt.

Minden marketing, reklám és kommunikációs szakember tisztában van azzal, hogyan változtatta meg az internet mindennapi életünket. A média-fogyasztás erősen átformálódott az elmúlt tíz évben, ugyanis ma már a világháló szorosan követi a televízió a népszerűségét a médiumok körében. Az IBM legfrissebb jelentése szerint az emberek majdnem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel, mint tévénézéssel. A Credit Suisse adatai is azt támasztják alá, hogy a napi média-fogyasztásban csak a TV előzi meg a világhálót. Azonban ha figyelembe vesszük, hogy a televízió nézés minden esetben passzív időtöltés, az internetezés pedig az esetek többségében aktív elfoglaltságot jelent, valamint biztosítja az interaktivitást, megállapíthatjuk,hogy vitathatatlanul fontos médium a potenciális fogyasztók elérésében. A Media Post Market szerint az 2011-re az internetezés világszerte felül fogja múlni a televíziózást, hiszen a médiafogyasztási-szokások egyértelműen ezt a tendenciát mutatták az elmúlt években.

Mindezek ellenére néhány iparág meglehetősen lassan alkalmazkodik ezekhez a változásokhoz. A Media Post Publications szerint a vállalatok csupán a reklám-marketing költségvetésük 7,5 százalékát fordítják online megjelenésre. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha az emberek a média-fogyasztási idejük 30 %-át töltik online, miért nem került még ezzel összhangba a vállalatok költségvetése.

A McKinsley a közelmúltban publikálta tanulmányát, melyet 410, a kereskedelem, telekommunikáció, technika, szolgáltatások és energiaipar különböző területein dolgozó marketingvezető közreműködésével készített. A tanulmányból kiderül, hogy az online marketing-beruházások alapvető akadályai:

· 59% – Elégtelen adottságok, szaktudás
· 53 % – Nehezen mérhető a hatása
· 33% – Nehéz meggyőzni a felső-vezetést
· 24% – Digitális eszközök korlátozott elérése

Mivel az online marketing még mindig viszonylag új és folyamatosan változik, nem csoda, hogy első helyen a szakértelem hiányát említik a megkérdezett vezetők.

A McKinsey tanulmány azonban nem sorakoztatja fel az összes akadályt, ami az online megjelenés előtt áll. A Media Post Publications számos kevésbé ismert olyan tényezőt talált, ami nehezíti a cégek online beruházásait:

· Téves az az elképzelés, miszerint csak akkor van szükség online marketingre, ha e-kereskedelemmel is foglalkozik az adott cég. Az online reklámozóknak csak kis százaléka foglalkozik internetes értékesítéssel, azonban ezek a cégek tudják, hogy a legtöbb fogyasztójuk vásárlás előtt az interneten tájékozódik a piacon lévő termékekről. A shop.org jelentése szerint az online keresések több mint 70 százaléka eredményez offline vásárlást.
· Sok cég nem vállalja fel a tanulással és a változással járó kellemetlenségeket és inkább ragaszkodik a korábban is alkalmazott hagyományos módszerekhez. A piac azonban megköveteli a fejlődést, így az ilyen típusú cégek nem lehetnek hosszú távon sikeresek.
· Gyakran egyszerűen az a probléma, hogy az adott cégnél nem tartozik senki felelősséggel az internetes marketing beruházások növelésért, így nem foglalkoznak vele, megfeledkeznek róla.
· Az online marketing nem csupán egy új csatorna alkalmazása, hanem más változásokat is előidéz egy vállalat életében. Egyrészt komolyabb együttműködést igényel a marketing-, és az IT osztály között. Másrészt, amennyiben az adott cég különböző termékekkel vagy szolgáltatásokkal is foglalkozik, illetve más-más csoportokat céloz meg, nehéz meghatározni, hogy kit szólítsanak meg a reklámok.

Végeredményben elmondhatjuk, hogy bár számos nehézségbe ütközhetnek a cégek az online marketing kiépítése során, mégsem érdemes kimaradni ebből a reklámozási lehetőségből, mert a piaci verseny, minden résztvevőtől megköveteli a fejlődést.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles sur des sujets similaires

Parcourez les infographies téléchargeables du CNR, utilisez les données que vous trouvez, mais faites toujours référence à nous.
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

fr_FRFR