17 aug Impulzusvásárlás a kanapéról – hazai multiscreening körkép 2020-08-17 NRC Itt van: Internet, Kereskedelem, Média, NRC hírek Letölthető előadás a Media-Digital Hungary 2020 Konferenciáról Az NRC évek óta kutatja a multiscreening jelenséget. A legfrissebb elemzésünkből (2020. március) megtudható, hogy több eszköz párhuzamos használata esetén mik is kerülnek az egyes képernyőkre, és hogyan is írja át a XXI. század a médiatervezői eszköztárakat. Mennyire jellemző az impulzusvásárlás a kanapéról? Nem újdonság és nem meglepő, hogy egyre több eszközt és kütyüt használunk az életünkben. A párhuzamos eszközhasználat pedig mára már nem meglepő módon oda vezetett, hogy szinte már minden korosztálynál megfigyelhető a multiscreening, azaz a párhuzamos képernyő használat jelensége. A járvány okozta rendkívüli helyzet így nemcsak a TV nézést növelte ebben a rendkívüli időszakban, de a párhuzamos eszközhasználat trendjét is erősítette. Ezek a mai fiatalok A mai 50 év alatti fiatalok és a nők körében növekedett erőssebben a multscreent használók aránya, így növelve tovább a marketing szempontból nagyon is értékes célcsoport nagyságát. Ma már elmondható, hogy a 18-49 évesek körében teljesen elfogadottá vált az, hogy a televíziós műsor megtekintése közben okostelefonunkat vagy egyéb okos eszközünket is használjuk. A 18 évesnél idősebb internetezők mintegy 86-88%-a számolt be arról, hogy műsor és/vagy reklámblokk idejében előfordult már vele, hogy elővette kisképernyős okos eszközét vagy éppen a laptopját. Ennek ellenére az is kijelenthető, hogy a főszereplő, még mindig a műsor, hiszen a műsoridő maximum 22%-ban használják internetezésre eszközeiket és ez az arány, még a reklámok alatt sem megy 50% felé. Miért nyomkodjuk? A műsor elhagyás okozója nagyon gyakran egy-egy külső impulzus: egy chat, egy email üzenet, egy a műsorhoz kapcsolódó webes információ megkeresése vagy ennek a közösségi oldalon való megosztása. Ami viszont egyáltalán nem jellemző az az, hogy a műsor nézése közben más műsort néznek, zenét hallgatnak vagy ügyet intéznek vagy bevásárolnak a hétvégére. A televízióban látottak egyértelműen nagy hatással vannak tevékenységünkre, hiszen továbbra is sokan rákeresnek egy szereplőre, chatelnek az ismerőseikkel a műsorról, megosztják kedvenc részeiket, sőt: az internetezők 64%-a jelezte, hogy a műsorban látott termékről/szolgáltatásról az interneten keresett további információt, illetve 55% meg is látogatta már egy őt érdeklő márka honlapját. Hogy lesz ebből eladás? Az előző évhez képest 6% ponttal (27%-ról, 33%-ra) növekedett azon válaszadók aránya, akik a televízióban látott terméket, márkát vagy éppen szolgáltatást online vásárolták meg. Azok a hirdetők, akik a televíziós hirdetéseket összekapcsolják az online jelenléttel, instant landing page-ket használnak és olyan értékesítési folyamatot építenek fel, amely hatására az ügyfél pár kattintással vásárlóvá válhat, egyre nagyobb nyertesei lesznek a multiscreening jelenségnek, hiszen a vásárló csak azt szeretné, hogy könnyen, gyorsan jusson hozzá az általa vágyott termékhez. Így válik az offline impulzus vásárlóból „kanapés impulzusvásárló”. Klenovszki János – Sági Ferenc Klenovszki János multiscreening témában tartott előadásaletölthető az alábbi rövid regisztráció után: Ez az írásunk is érdekelheti: Impulzusvásárlás – impulzushitel? További bejegyzéseinkSOCIAL MEDIA KONFERENCIA 2020: Kurucz Imre előadásaREBOOT HUNGARY WEBINÁRIUM SOROZAT: Kurucz Imre letölthető előadásaFÉLELEM ÉS TUDÁSEVOLUTION KONFERENCIA: HÁROM NRC ELŐADÁSÉRTÉKESÍTÉSI TRENDEK 2020 KONFERENCIA – Letölthető NRC prezentáció!ONLINE VÁSÁRLÁS: TRENDEK A 2000-ES ÉVEKTŐL Megosztás: Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link Print Több