8 dec Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba 2009-12-08 NRC Itt van: Internet, Média Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internet-használat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év alatti fiatalok az internet mellett leginkább tévénézéssel, zenehallgatással, játékkal múlatják az időt, de a sport és az olvasás is jelen van mindennapjaikban – derült ki az NRC Piackutató VMR.kids nevű felméréséből. Az összesen 2500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata. A mai gyerekek számára a számítógép használat és az internetezés életük természetes velejárója, a 15 év alatti netező gyerekek csaknem fele minden nap fellátogat a világhálóra. A gyerekek kortól függetlenül elsősorban játékra használják az internetet. A kicsik emellett a mesehallgatást és a gyerekoldalak látogatását részesítik előnyben, míg a nagyobbak körében a zenehallgatás, videónézés és az ismerőskereső oldalak örvendenek nagy népszerűségnek. Közösségi oldalakat saját bevallásuk alapján a 7-10 éves netezők közel fele, a 11-14 éveseknek pedig már több mint háromnegyede látogat, chatelni előbbiek 25, utóbbiak 61 százaléka szokott, amelyre az esetek többségében az MSN-t használják. Bár tény, hogy az internetpenetráció gyors növekedése a fiatalabb korosztályokban is érzékelhető, szabadidejük eltöltése mégsem csupán erre a tevékenységre korlátozódik. A gyerekeket további korcsoportokra bontva az egyes korosztályok kikapcsolódási szokásaira vonatkozóan jellemző eltéréseket figyelhetünk meg. A tévé örök; az internetező fiatalok több mint 90 százaléka által kedvelt időtöltésnek évtizedek óta nem akad „valódi ellenfele”. A tévénézési és rádióhallgatási szokásokat is nagyban meghatározza a gyermekek életkora ezen keresztül pedig érdeklődésük. Más csatornákat részesítenek előnyben a 6 év alattiak, de a 7-10 és a 11-14 évesek között is találunk eltéréseket. Míg a 7-10 éves netezők körében a tévénézést a szülőkkel vagy testvérrel való játék, a rajzolás, színezés, festés követi, addig a 11-14 évesek előszeretettel hallgatnak zenét, vagy játszanak a számítógépen. Mindemellett a szülők igyekeznek gondoskodni róla, hogy a kultúra és a mozgás se maradjon ki a gyerekek életéből. A 7-14 éves internetezők csaknem fele olvas könyvet szabadidejében, sportolni pedig közel 45 százalékuk szokott; utóbbiak körében a foci (34 százalék), valamint az úszás (27 százalék) a legkedveltebbek. A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltötték ki, így az eredmények az otthoni internet-kapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A felmérést értékes nyeremények felajánlásával a HARIBO Hungária Kft., a Kolping Hotel Kft. és a Nestlé Hungária Kft. támogatták. A VMR.kids 2008 eredményeit részletesen bemutató tanulmány megrendelhető az NRC Piackutató honlapján. A felmérést az NRC Piackutató 2008 decemberében végezte 2.500 fő online megkérdezésével – a kérdőívet a gyermekek szülői felügyelet mellett, a szülő beleegyezésével töltötték ki az interneten keresztül. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 6 éven aluliak, 7-10 évesek és a 11-14 évesek csoportját. A VMR.kids célja, hogy felmérje a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjét. A KUTATÁS TELJES POWERPOINT TANULMÁNYA A KÖVETKEZŐ TÉMÁKAT ÉRINTI: Számítógép- és internet-használat, honlapok, online reklám Internet használat: mióta, milyen gyakran, hol és kivel? Interneten végzett tevékenységek Gyermekeknek, fiataloknak szóló honlapokat ismerők, látogatók aránya Számítógépes eszközök használata Érdeklődési kör, szabadidő Kedvelt témák Szabadidőben végzett tevékenységek Mobiltelefon-használat Gyorséttermek látogatása Egyes tévécsatornákat nézők aránya Egyes újságokat, magazinokat olvasók aránya Online hidetések, akciók Online hirdetésekkel kapcsolatos viselkedés Nyereményjátékban, potgyűjtésben való részvétel – ideális ajándékok Honlap-látogatói profil 35 gyermekeknek, fiataloknak szóló honlap látogatói megoszlása a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők körében Az elemzés életkori (6 éves korig, 7-10 évesek, 11-14 évesek) bontásban is bemutatja az adatokat! További bejegyzéseink87% INTERNETEZŐ HAZÁNKBANHol VOD, hol nem VODMiért mások?Kis magyar torrentológiaA szülőké a felelősségFreemium vagy prémium? Megosztás: Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link Print Több