Multiscreen: Impulzusvásárlás kanapéról?

Sági Ferenc

Az NRC három előadással is képviseltette magát az idei MediaHungary-n, amiből az egyik az egyre inkább aktuálissá váló (média)fogyasztói viselkedést, a multiscreen-ing jelenséget vizsgálta egy 1000 fős 18+-os internetezői kutatás keretében 2019-ben. Vajon mit csinálunk televíziózás közben, híreket nézünk, kommunikálunk vagy éppen vásárolunk?

Az egyes tartalmak azonos időben, két vagy több eszközön, párhuzamosan történő fogyasztása egyre inkább teret hódít. Míg korábban voltak a jelenségnek eszközpenetrációkban rejlő gátjai, ma már ezek elmúltak: az internetezők 86%-a rendelkezik okostelefonnal, és televíziója is 94%-nak van. Ráadásul ezeket az eszközeinket nagy elánnal használjuk is. Egy átlagos internetező 16 ébren töltött óra alatt átlagosan 35-ször veszi elő okostelefonját, nem csodálkozhatunk azon, hogy nem éppen a naponta akár több órára is tehető, televíziózással töltött idő jelent ez alól kivételt. 

Multiscreen tévézés közben

Az okostelefonnal rendelkező internetezők több mint 80%-val előfordult már, hogy tévézés közben okostelefonját is aktívan használta, ez a viselkedés műsor, film sorozat közben 33%-nál, míg reklámblokk közben 45%-nál mondható rendszeresnek. Ha egy konkrét műsorról van szó, akkor a műsoridő kb. 20%-t töltik egy másik képernyőn is, ez az arány reklámblokk esetében közel 50%-ra kúszik fel. 

NRC multiscreen kutatás 2019

Nem jellemző, hogy más audiovizális tartalmat fogyasztanánk az okostelefonon. Sokkal inkább közösségi oldalak látogatása, információkeresés vagy éppen a másokkal való kommunikáció a jellemző multiscreen tevékenység tévézés közben. A fogyasztók több mint felével előfordult már, hogy azonnali interakcióba lépett valamilyen tévében éppen akkor látott márkával kapcsolatban (pl. információt keresett, akár a márka honlapján is), sőt 27% vásárolt már online televízióban látott inger, reklám hatására okostelefonján. Ez azt vetíti előre, hogy az impulzusvásárlás már nem pusztán a fizikai térben, például egy hipermarketben, hanem akár képernyők előtt ülve, egy másik képernyő segítségével is történhet. 

Az NRC kutatás 2019 áprilisában készült, 1000 fős, 18 évesnél idősebb internetezők megkérdezésével. A reprezentatív kutatás a Netpanelen, Magyaroszág legnagyobb online kutatási paneljén készült.

Töltse le prezentációnkat!

[wpdm_package id=16719 template=”link-template-calltoaction3.php”]

Amennyiben további információra van szüksége, akkor kérem vegye fel a kapcsolatot az NRC tanácsadójával, aki minden kérdésére örömmel válaszol. 

[ninja_form id=18]
Facebook
Twitter
LinkedIn

Hasonló témájú cikkeink

Válogass az NRC letölthető infkgrafiká között, használd fel az adatokat, amelyeket találsz, de kérlek mindig hivatkozz ránk.
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Sági Ferenc további cikkei
Az e-kereskedelem trendjei - 2024

Az e-kereskedelem trendjei – 2024

Az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is), hiszen a legnagyobb magyar online kutatócégként szakmai kötelességünk ezt a területet (is) mérni. Éveken keresztül

AI és lakosság – mi történt a nyáron? 

AI és lakosság – mi történt a nyáron? 

Még nincs egy éve, hogy a ChatGPT berobbant az életünkbe, s mi máris a harmadik mérést végezzük el a lakosság körében. Az AI alkalmazásokat és azon belül a ChatGPT-t rendszeresen használók aránya viszont egyhelyben topog.

hu_HUHU