×
25
dec

Többképernyűség

Az egyes médiumok azonos időben történő fogyasztásának jelensége, a párhuzamos médiafogyasztás és azon belül is a multiscreening egyre inkább teret hódít. A jelenség a kütyük és azon belül az okostelefonok penetrációjának növekedésével felgyorsulni látszik, ahogy azt több, az elmúlt hónapokban, években napvilágot látott külföldi kutatás mutatja, vagyis most már nem a “technikai early-adopter” rétegek szokásáról …

24
dec

Freemium vagy prémium?

Az egyre fejlődő okostelefon-piaccal a mobilalkalmazások készítői is felveszik a versenyt, hiszen egyre szofisztikáltabb megoldások, technikailag is egyre fejlettebb alkalmazások jelennek meg, amelyek remekül kiegészítik az egyre okosabb mobileszközeinket. A fejlesztéseknek jelentős költségei vannak, ugyanakkor az alkalmazásfejlesztők és a különböző piacterek bevételeik domináns hányadát már az ingyenesen letölthető, a freemium modellben értékesített alkalmazásaik segítségével érik …

18
dec

"Nagyon kevés kutatócég érti igazán az online világot"

Kőszegi András interjúja Sasvári Gabriellával (osztályvezető, Centrál Médiacsoport, Központi Piackutatás). A Sanoma is egy klasszikus médiavállalat volt, gondolom, a kutatási módszertana és az eszközei is klasszikusak voltak. Mostanra ‒ ahogy az egész piac ‒ teljesen átalakult, erőteljesen előtérbe kerültek az online megoldások, a digitális világ. Mennyire változtatta ez meg egy ekkora vállalat kutatási területét, módszertanát, …

18
dec

Hogyan tovább, internetpenetráció?

Úgy tűnik, mintha mostanában ismét hot topic lenne az internetpenetráció. Több helyről – ügyféltől, újságírótól – is kaptam kérdéseket azzal kapcsolatban, mi a helyzet most, de főleg arról kérdezték a véleményem, mi várható a jövőben: számítok-e komolyabb növekedésre az internetezők számában? A fokozódó érdeklődés azért is meglepő, mert manapság kevés unalmasabb olvasmány van egy internetpenetrációs …

11
dec

Magyar sorozatfüggő-kórkép

Idén igazi sorozatdömpinggel nyitották az évet a magyar televíziós csatornák, számos új sorozatpremierrel, új műfajokkal és természetesen az eddigi évadok folytatásával találkozhatunk. A sorozatok palettája mára már olyannyira színes, hogy nincs olyan, aki ne találna köztük legalább egy kedvére valót. Nyomozós, kórházas, ügyvédes, vámpíros, kosztümös, szuperhősös, misztikus, romantikus, vicces… Tudósok, médiumok, mentalisták, helyszínelők, nyomozók, életmentők, …

Page 8 of 12