Online kvalitatív módszerek Az online kvalitatív módszerek használata annak ellenére gyerekcipőben jár, hogy technikai akadálya régen nincs annak, hogy tökéletesen ügyfél- és résztvevőbarát felületeket használjunk a legváltozatosabb módszertani megoldásokhoz. Mi lehet az oka annak, hogy még mindig csak elvétve fordul elő az online fókuszcsoport vagy mélyinterjú, a fórum, a különböző naplózási módok, a blogírás – …
Az online világban való létezés minden szereplőtől megköveteli, hogy átlépve addigi tapasztalatain és megszokott gyakorlatán, folyamatosan „out of the box” gondolkodjon. Igaz ez a felületek tervezőire, fejlesztőire, tulajdonosaira, kutatóira, és végső soron a felhasználókra is. A technológiai fejlesztések, a gyorsan változó eszközpenetráció és eszközhasználat állandó és dinamikus reagálást kíván minden szereplőtől. Új kommunikációs felületek nyílnak, …
A médiakutatás változatos munka. Ügyfeleink a legkülönfélébb feladatokkal bíznak meg minket kampányaikkal kapcsolatban, szpotteszttel, logóteszttel, storyboardok elemzésével. Sokszor értékelünk szlogeneket, szereplőket, reklám alatti zenék tetszését. Megmérjük, hogy a célcsoport szerint kellőképp illeszkedik-e a kreatív a kampányhoz, egyáltalán érti-e az üzenetet, meg hogy milyen hangulatban érzi magát a reklámfilm megnézése után. Benchmarkolunk, hogy meg tudjuk mondani, …
A televízió mint kommunikációs csatorna fontossága megkérdőjelezhetetlen markatingkampányok során. Egy televíziós kampány sikeressége számos tényezőn túl a reklámfilm minőségétől is függ, arra azonban nincs örökérvényű recept, hogy mitől is lesz egy kreatív jó. Számos cikk született már a reklámelőtesztek fontosságáról, de kampány előtt még mindig csak a filmek töredékét tesztelik a hirdetők. Pedig sikertelen kreatívok …
12 évvel ezelőtt, amikor először vettem részt online kutatási projektben, még teljesen egyértelmű volt a válasz. A lakosság kevesebb mint 10 százaléka – egy demográfia szempontból is meglehetősen speciális szegmens – használta az internetet, így nyilvánvaló volt, hogy az online kérdőívek célcsoportját kizárólag az internetezők, vagy az internetezők valamely alcsoportja – például egy konkrét honlap …