Legfrissebb e-kereskedelmi kutatásunk letölthető prezentációja

[vc_row][vc_column width=”1/2″][spacer height=”45″][vc_column_text][wpdm_package id=’15519′]
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Több mint 4 millió online vásárló

Folyamatosan nő az online vásárlók száma és az e-kereskedelmi forgalom. Az elmúlt egy évben már több mint 4,2 millió magyar rendelt valamit az interneten – igaz, csak 6 százalékuk tekinthető valóban rendszeres vásárlónak, a többség évente csak néhány tranzakciót bonyolít le az interneten.

Bár még mindig a készpénzes fizetés a legjellemzőbb fizetési mód, a vásárlók kétötöde szokott bankkártyával fizetni a neten, egynegyedük pedig már az online fizetést preferálja. Az online fizetés súlyának növekedése összefügg azzal, hogy egyre bátrabban vásárolunk külföldről: a vásárlók fele tett így az elmúlt egy évben, leginkább az eBayen és az AliExpressen keresztül.

Az elmúlt években változást figyelhettünk meg az interneten beszerzett termékek körét illetően is. Bár még mindig műszaki cikkeket vesznek a legtöbben, és a könyv is változatlanul ott szerepel még a toplistán, a kínálat bővülésének köszönhetően évről évre nő – és már eléri a 40 százalékot – azok aránya, akik ruhaneműt, ruházati kiegészítőt vásárolnak online. Míg a ruhanemű – azzal, hogy mind több ismert márka jelenik meg az online térben – egyre inkább online kompatibilis termék, az élelmiszerről ez nem mondható el: bár a Tesco online áruházának megjelenésével hirtelen Magyarországon is többszörösére nőtt a bevásárlást az interneten intézők aránya, és azóta további szereplők is megjelentek a piacon, az elmúlt évben nem igazán bővült ez a vásárlói szegmens. Jelenleg a magyar online vásárlók 7 százalékáról mondható el, hogy legalább alkalmanként élelmiszert vásárol az interneten.

A leglátványosabb trendet egyértelműen a mobilos vásárlásban figyelhetjük meg: a magyar online vásárlók több mint egyharmada vásárol mobil eszközről, sőt közülük minden második ember számára az okostelefon vagy a tablet az internetes vásárlás elsődleges eszköze. Egyre többen használják a különböző webáruházak, piacterek mobil alkalmazásait is, amelyek jelentősen megkönnyíthetik a többség által általában véve még mindig nehezebben átláthatónak tartott mobilos vásárlást.
„2018-ban még inkább előny egy webáruház számára, ha rendelkezik jól használható mobilos felülettel, vagy applikációval, egy-két év múlva azonban már egyértelműen versenyhátrányt fog jelenteni ennek hiánya” – mondja Kurucz Imre, aki március 22-én az E-Commerce Expón mutatta be a kutatás legfontosabb eredményeit.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hasonló témájú cikkeink

Válogass az NRC letölthető infkgrafiká között, használd fel az adatokat, amelyeket találsz, de kérlek mindig hivatkozz ránk.
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

hu_HUHU