Hat tipikus életpálya jellemző Magyarországon

Nincs már általánosan követendő értékrend: a magyar lakosság jellemzően hat eltérő modell alapján éli az életét – derült ki abból az egyedülálló életút-szegmentációs kutatásból, amit a Groupama megbízásából az NRC készített 2016 augusztusában. A biztosító egy rendhagyó, egynapos kiállítás keretében ismertette az eredményt. A rendezvényen Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója elmondta: a hat modellt tradicionális, vagyontalan, páros, értelmiségi, építkező és idealista életívnek nevezték el.A tradicionális és a vagyontalan életút csak az anyagi lehetőségekben tér el egymástól, de mindkettő inkább az idősebb korosztály sajátja, és évtizedekkel ezelőttről ismert életmodell.  Az értelmiségi út a tanulmányok későbbi befejezését, későbbi házasságkötést, gyermekvállalást, de jobb anyagi lehetőségeket jelent. A páros életív a mai harmincasok útja, ami korai összeköltözéssel és közös egzisztencia-teremtéssel jár. Az építkező típusúak pedig nagyon korán tartalékot képeznek céljaik érdekében, ezzel párhuzamosan azonban kitolódik esetükben a nagy életesemények ideje.További részletek a Groupama honlapján:A mai fiatalok szüleiknél 10 évvel korábban kezdik el az öngondoskodást

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

hu_HUHU