MINDIG VAN MIRŐL BESZÉLNI – chatprogramok

A chatprogramok szerves részét képezik a mindennapoknak

A 18-65 év közötti hazai lakosság 90%-a használ valamilyen chatprogramot/applikációt, közel felük napi rendszerességgel chatel. A legaktívabb chathasználók a fiatalok: a 18-29 éves korosztály már-már aggasztóan sok időt tölt virtuális kommunikációval, több mint felük naponta legalább egy órát beszélget chaten keresztül, egynegyedük pedig napi több óra képernyőidőt „köszönhet” a chatelésnek.

Egy ember átlagosan háromféle csevegőprogramot használ valamilyen rendszerességgel. A legnépszerűbb egyértelműen a (Facebook) Messenger, a képzeletbeli dobogó második és harmadik helyére a Viber és Skype került. A 30 év alattiak körében a Messenger után a TikTok a második legelterjedtebb csevegőplatform, ezt követi a Viber. A TikTok mellett a Discord és a Teams használói is legnagyobb részt a fiatalok közül kerülnek ki.

Milyen gyakran chatelünk
Milyen gyakran chatelünk?

„Szia! Lehet egy gyors kérdésem?”

A kutatásunkban részt vevők változatos helyzetekben választják a chates kommunikációt, legtöbben akkor, ha gyorsan és röviden szeretnének megbeszélni valamit vagy nincs lehetőségük telefonálni (például munka vagy más elfoglaltság közben, zajos helyen). 7% mondta, hogy a bizalmas témájú beszélgetéseknél is előszeretettel használ chat alkalmazást, illetve ugyanennyien gondolják, hogy a nem fontos, nem sürgős ügyekben lehet jó választás a chat. Általánosságban az tűnik ki a válaszokból, hogy inkább a helyzet, mintsem a téma a meghatározó a kommunikációs platform kiválasztásában.

Miről chatelünk - NRC kutatás

Füredi Andrea
kutató


Várható chat trendek a világban

2023-ra a mobilos chatelést világszerte várhatóan több mint 3,1 milliárd ember fogja használni – ez 2021-hez képest több mint 150 millióval több felhasználót jelent. Ez azt jelenti, hogy a chat alkalmazások továbbra is fontos eszközök maradnak a kommunikációban. Az üzleti életre is hatással lesznek a chat trendek, különösen az ügyfélszolgálati chatbotok elterjedése, amelyek személyesebb és hatékonyabb ügyfélszolgálatot biztosíthatnak.

Az interneten keresztüli hangkommunikáció is népszerű marad, és egyes szakértők szerint a hangüzenetek növekedése és a hangalapú kommunikáció egyre inkább felváltja majd a szöveges kommunikációt. Azonban, a chatelés és a hangkommunikáció nem feltétlenül versenytársak egymással. Mint ahogy Eric Krapf, a No Jitter folyóirat főszerkesztője is megjegyzi:

„A szöveges chatelés és a hangkommunikáció használata kiegészíti egymást, és a különféle felhasználási eseteknek megfelelően használják őket. A chatelés lehetővé teszi az üzenetek elküldését akkor is, amikor nem akarjuk megszakítani a munkafolyamatot vagy a tevékenységet, és akkor is, ha a másik fél nem ér rá azonnal válaszolni. A hangkommunikáció pedig gyorsabb és interaktívabb, amikor azonnali válaszokra van szükségünk, vagy amikor a beszéd jobban kifejezi a gondolatainkat.”


NRC kvantitatív szolgáltatások

Netpanel omnibusz kutatások

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hasonló témájú cikkeink

Válogass az NRC letölthető infkgrafiká között, használd fel az adatokat, amelyeket találsz, de kérlek mindig hivatkozz ránk.
Füredi Andrea további cikkei
hu_HUHU