Milyen információkkal támogatja ezt az NRC?
A múlt héten hivatalosan is elfogadták a Green Pledge – et, amely egy környezetvédelmi és fenntarthatósági vállalás a reklámpiaci szereplők részéről. A vállalást az Önszabályozó Reklám Tesület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) hívta életre. A Green Pledge tartalmazza egyebek mellett, hogy a reklámok készítésénél figyelnek az ökológiai lábnyom minimalizálására. Ezen felül a reklám tervezésénél, kivitelezésénél kiemelten figyelnek a természetes környezetre, a reklámban nem mutatnak be a természetes erőforrások indokolatlan pazarlását tartalmazó képi elemet. A helyszínen kiadott közlemény szerint a szakmai szervezetek csatlakozásra hívják a reklámkészítésben részt vevő cégeket, reklámozókat, az ügynökségeket és a médiát.„Sütő Ágnes, az MMSZ alelnöke elmondta, a kezdeményezéssel olyan dinamikusan alkalmazott minősítést akarnak bevezetni, amely a fogyasztóknak és az üzleti élet szereplőinek is jelzi, hogy az adott cég tevékenyége zöld irányba mutat. Bándi Gyula, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosa úgy vélte, az ilyen jellegű önkéntes vállalások, önszabályozási döntések rendkívül hatékonyak lehetnek és egyúttal jelezte, örül ennek a kezdeményezésnek.”
NRC Fenntarthatósági kutatás eredményei
Az NRC 2021 év elején indított Fenntarthatóság trackingje segít eligazodni a „fenntarthatóság világában”. Jelenleg is több cég ezalapján tájékozódik. A trackingnek eddig három hulláma áll rendelkezésre és a negyedik hullám ősszel indul. Ez utóbbira még van lehetőség becsatlakozni olyan kérdésekkel, amelyek kizárólag a megrendelő speciális kérdései. További információt Szücs Szilvi Ügyfélkapcsolati Igazgatónktól kérhet. Szilvi.szucs@nrc.hu vagy +36 30 456 34 26