Korábbi kutatási adatok tanúsága szerint a személyi kölcsönt felvevők 80%-ánál legfeljebb néhány hónappal a hitelfelvétel előtt merül fel a kölcsön gondolata. Úgy gondoljuk, hogy fogyasztói gondolkodást és a döntést befolyásoló tényezőket leginkább valós példákon, konkrét élethelyzeteken keresztül lehetséges megismerni. Számos kutatás az „affinis” vagyis személyi hitelt tervező vagy azt el nem utasító bankolók véleményének megismerésére törekszik, ezek segítségével azonban kevésbé tudjuk megragadni a valós, adott helyzetben kialakuló viselkedésmintákat, vagyis a tényleges fogyasztói döntéseket és ezek okait. Kutatásunkkal mi éppen ezek mélyebb megértésére törekedtünk.
a marketingvezetőknek – a célcsoportra szabott marketingterv kidolgozásában termékfejlesztőknek – szegmensekre szabott termékekkoncepciók megalkotásában értékesítőknek – a potenciális célcsoportok elérésében
tudni szeretné az egyes célcsoportok miért vesznek fel személyi hitelt szeretné megismerni a személyi kölcsön elutasítások okait célcsoportra szabott termékeket szeretne fejleszteni
Kik és mikor veszik fel? Hogyan döntenek róla? Mik az alternatívái, ki/mi befolyásolja a végső döntést?
Milyen események, célok mozgatják a hitelfelvevőket? Váratlan helyzetek vs halaszthatóság.
Mi alapján választunk? Mik a fő döntésbefolyásoló paraméterek? Informálódás saját és idegen banknál.
Hitelkiajánlás meglévő ügyfeleknek vs új ügyfél akvizíciós lehetőségek. A nem banki hitelnyújtók megítélése.
Szegmensek hitelcél, élethelyzet és egzisztenciális körülmények alapján. Típusonként piacszimuláció.
A döntési szempontok súlya: ACBC conjoint elemzés, szcenáriók összevetése.
Megosztás: