A nők egyszerűbb szavakat használnak

nrc-default

Jelszó használat

Az internetező hölgyek közel egyharmada mindössze egy egyszerű szót vagy számsort használ levelezésének védelmére. A férfiak 4%-a viszont a jelszavát sem tudja, mert azt a számítógépe memóriájára bízta.

A nők egyszerűbb szavakat használnak „Még a legkiválóbb vírusirtó használata mellett sincsenek biztonságban a felhasználók adatai és személyes dokumentumai, ha azokat egyszerű, könnyen feltörhető jelszavakkal próbálják védeni” – nyilatkozta Kiss Zoltán Gergő, az ESET magyarországi képviseletének vezető tanácsadója. A NOD32 vírusirtót gyártó cég ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a felhasználóknak segítséget nyújtson a biztonságos számítógép használathoz. Az ESET megbízásából az NRC által januárban elvégzett kutatás bizonyította azt a vélekedést, hogy a magyar felhasználók jelentős része könnyen feltörhető jelszavakat használ levelezésének védelmére.

A legegyszerűbb jelszavakat a nők alkalmazzák. 27%-uk szimpla számsort vagy betűsort – mint a „levelezes” vagy az „123456” – használ jelszóként, míg férfiak esetében ez az arány 19%. Ugyanakkor a férfiak 36%-a már betűket és számokat (például „sanyi1982”, „baba12”) is alkalmaz jelszavában, míg a nőknek csak 31%-a teszi ezt meg. Kis- és nagybetűket a nők 18%-a, a férfiaknak pedig 24%-a használ.

„A jelszavak feltörésére alkalmazott technológia fejlődése miatt az ideális jelszó ma már 10-12 karakter felett van, és egyaránt tartalmaz számokat, illetve kis- és nagybetűket, valamint egyéb írásjeleket” – mondja Kiss Zoltán Gergő, aki szerint a „Sanyirolt456-B” vagy a „MamuciBrak35;” már a jobb jelszavak közé tartozik. A szakértő szerint ugyanakkor nehezen feltörhető jelszavakat jelentenek a kifejezések is, az „énelmentemavásárbafélpénzzel” vagy a „jajdeszeretemamákostésztát” hosszúságánál fogva szintén az erős jelszavak közé tartozik. A kutatás eredménye szerint ilyen kifejezéseket a férfiak 3%-a, míg a nők 6%-a használ adatainak védelmére. A hölgyek emellett emlékezőképességüket tekintve is megelőzik az urakat, mivel míg mindössze 2%-uk nyilatkozott úgy, hogy nem tudja a jelszavát, mert azt a gép tárolja, a férfiaknak 4%-a állította ugyanezt.

Veszélyes jelszavak

Az ESET magyarországi képviseletének megbízásából 2011 januárjában végzett felmérés szerint a hazai internetezők egyharmada csak betűk és számok kombinációját használja jelszavában. A többi korcsoporthoz képest a 18-29 évesek nagyobb arányban használnak kitalált szavakat („lianwer”, „gianron”), kifejezéseket adataik védelmére, míg az 50-69 közötti korosztály inkább tart elegendőnek egy egyszerű szót vagy számsort.

A budapesti lakosokra és a felsőfokú végzettségűekre jellemzőbb a kis és nagybetűk kombinált használata, míg a fővárosiakhoz képest a községekben lakók közül kétszer annyian választanak nehezebben feltörhető kifejezéseket adataik védelmére.

Az NRC által végzett piackutatás a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel. A minta reprezentatív a 18-69 év közötti, legalább heti rendszerességgel internetezőkre nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus szerint.

Még több kutatási eredmény internet témában itt.

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

es_ESES