A piacfeltárás módszere a piackutatás egy másik fontos eleme, amelynek célja új piaci lehetőségek azonosítása és a vállalatok számára releváns piaci trendek, szegmensek, valamint ügyfelek preferenciáinak és igényeinek feltérképezése. A piacfeltárás segíti a vállalatokat abban, hogy megtalálják a piaci réseket és lehetőségeket, és ezáltal jobb üzleti döntéseket hozhassanak.
A piacbecslés módszere választ ad a következő kérdésekre:
- Piaci trendek: Milyen aktuális trendek jellemzik a piacot, és hogyan befolyásolják a termékfejlesztést és a marketingstratégiát?
- Fogyasztói preferenciák és igények: Milyen igényeket és elvárásokat támasztanak a fogyasztók az adott termékkategóriában, és hogyan befolyásolhatja ez a vállalat termék- és marketingstratégiáját?
- Piaci rések: Milyen piaci lehetőségek állnak rendelkezésre, amelyeket a vállalat kihasználhat a versenytársakkal szemben?
- Versenytársak elemzése: Milyen termékeket és stratégiákat alkalmaznak a versenytársak, és milyen erősségeket és gyengeségeket találhatunk náluk?
- Célpiac azonosítása: Melyik piaci szegmensben vagy régióban lehet a legnagyobb sikerrel értékesíteni az új terméket?
- Leíró statisztika: Segít összefoglalni a gyűjtött adatokat, például az átlagos értékek, szórások és frekvenciák meghatározásával.
- Korrelációs analízis: Lehetővé teszi a különböző változók közötti összefüggések felfedezését, így segíthet megérteni, hogy mely tényezők befolyásolják a piaci keresletet.
- Regressziós analízis: A regressziós analízis segítségével meghatározható, hogy egyes változók hogyan befolyásolják a másikat, így például azt, hogy milyen hatással van a termék ára a keresletre.
- Szegmentációs analízis (klaszterelemzés): A piacot homogén csoportokra, azaz szegmensekre osztja, amelyek hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Ez segít a célzott marketingstratégiák kialakításában.
- Faktoranalízis: Segít az adatok redukciójában és az összefüggő változók azonosításában, amelyek alapján meghatározhatók a piacot befolyásoló fő tényezők.
![](https://e2q8b2j3.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2023/05/piacfeltaras-kep.webp)
Solicitud de presupuesto
Contacte con nosotros con confianza
Últimos artículos
![Nagyon várjuk már az Otthonfelújítási Programot?](https://e2q8b2j3.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2024/06/nagyon-varjuk-mar-az-otthonfelujitasi-programot-768x402.webp)
Nagyon várjuk már az Otthonfelújítási Programot?
A magyarok 60%-a hallott az otthonfelújítási programról, de a részletek homályosak. Az otthonfelújítás bonyolultsága miatt kevesen tervezik igénybe venni a támogatást.
![Áttekintés a speciális étrendekről, mentes élelmiszerekről](https://e2q8b2j3.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2024/06/attekintes-a-specialis-etrendekrol-768x402.webp)
Áttekintés a speciális étrendekről, mentes élelmiszerekről
Együnk-e tojást vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet vagy hagyjuk el? Mennyi húst együnk? Együnk-e egyáltalán? Mit okoz a fehér liszt? Hányszor együnk egy
![](https://e2q8b2j3.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2024/04/inflacios-varakozasok-2024-re-es-az-aremelkedesek-fogadtatasa-768x402.webp)
Inflációs várakozások 2024-re és az áremelkedések fogadtatása
Áremelkedések: Ismerd meg a lakosság 2024-es inflációs várakozásait, illetve az ügyfelek véleményét a szolgáltatók inflációkövető díjkorrekcióiról.
![Az ügyfél-elégedettség mérés fontossága és mérőszámai](https://e2q8b2j3.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2024/04/az-ugyfel-elegedettseg-meres-fontossaga-es-meroszamai-768x402.webp)
Az ügyfél-elégedettség mérés fontossága és mérőszámai 2024
Fejleszd vállalkozásodat! Ismerd meg az ügyfélelégedettség kutatás módszereit és alakítsd ügyfélélmény stratégiádat.