A kultúra iránt is érdeklődnek a fesztiválozó fiatalok

nrc

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai. A 15-25 évesek körében végzett kutatás a rendezvények kedveltségén túl rámutat a fesztivállátogatás motivációira és ellenérveire is.

Ha nyár, akkor kikapcsolódás, szórakozás, fesztiválok és bulik. Tombol a fesztiválszezon határon innen és túl. Évről évre egyre több nyári rendezvény közül válogathatunk. A részvételnek csak időnk, pénztárcánk és érdeklődésünk szab határt. A fiatalokat nagy számban vonzó zenés rendezvények közül szinte mindegyiken találkozhatunk kulturális sátrakkal és programokkal, amelyek színesítik a felvonultatott repertoárt.

Az NRC Piackutató 2008 júliusában készített felmérése szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel.

event_abra1

Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek. Az egy hetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé és Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

Hogy mivel érvelnek az „otthonülők”? A fő tényezők között szerepel a rendezvények ára, amit a fiatalabb korosztály sokszor nem tud megfizetni, a tömegiszony és a bulizós társaság hiánya. A higiéniai feltételek és a biztonság szintén nem elhanyagolható tényezők.

event_abra2

Annak sem kell csüggednie, akit kevésbé vonzanak a hangos, zenés, sátorozós bulik. A fesztiválokon túl is van élet. Megannyi alkotó tábor, üdülési és kikapcsolódási lehetőség várja az érdeklődőket szerte az országban. Minden szórakozni vágyó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb időtöltést saját szervezésű vagy közösségi programok keretében. Élvezzük ki, ami még hátra van a meleg strandidőből és nyári szünetből.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 júliusában végezte 5.795 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 15-25 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

es_ESES