Mindent az internetező nőkről – VMR.woman 2009

nrc

Az elmúlt 2 évben Magyarországon mintegy másfélszeresére nőtt az internetező nők száma, így ma már 1,6 millió nő internetezik legalább heti rendszerességgel. A világhálót korábban gyakran illették a „férfias” jelzővel, mivel használói körében a férfiak voltak többségben – mára azonban ez a férfidominancia eltűnt: a nemek aránya a felnőtt internetezőkön belül teljesen kiegyenlített.

Tovább folytatja célcsoport kutatásait az NRC Kft. A gyerekek, a 15-25 éves fiatalok, és az üzleti döntéshozók megismerése után, a VMR.woman felméréssel most a nőket vonta vizsgálat alá a piackutató cég.

A nők nethasználókon belüli arányának növekedésével párhuzamosan folyamatosan gyarapodnak a kifejezetten a hölgyeket célzó weboldalak, az általánosabb jellegű vagy speciális női portálok. E honlapok tartalma természetesen igazodik az internetező nők érdeklődési köréhez: kilenctizedük olvas szívesen egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkeket, csakúgy, mint étel recepteket – utóbbit a nők fele aktívan keresi is a megfelelő internetes oldalakon. Természetesen az interneten is kifejezetten nőies témának számít a lakberendezés, a divat és a szépségápolás, de az ezoterikus tartalmak iránt is inkább a női nem képviselői érdeklődnek.

internetezo-nok

Az érdeklődési kör nagymértékben befolyásolja, hogy milyen jellegű weboldalakon böngészünk. A leglátogatottabb honlap típusok listáját a nők körében a közösségi oldalak és a levelező rendszerek vezetik. Ezt követik a rangsorban a női portálok, az egészséggel kapcsolatos honlapok és a gasztronómiai portálok. Utóbbi kettőnek a látogatói aránya a kor előrehaladtával növekszik.

Az internetező nők kétharmada inkább hasznos dolognak tartja az internetet, és csak minden tizedik tartja inkább szórakozásnak. Ezzel összhangban a világhálónak esetükben leginkább az ismerősökkel – főleg a távoli ismerősökkel – való kapcsolattartásban van jelentős szerepe, de természetesen fontos eszköz az általános tájékozódás vagy az érdeklődési körükhöz kötődő információgyűjtés során is. Az önkifejezéshez ugyanakkor már kevésbé tulajdonítanak neki nagy szerepet. A férfiaknál körében ez utóbbi érték feltehetően magasabb lenne.

internetezo-nok_2

Az internetező nők közül szinte mindenki látogat valamilyen nőknek szóló honlapot – még akkor is, ha közülük nem mindenki gondolja úgy, hogy az általa látogatott weboldalra ráhúzható a „női portál” kifejezés. A nők 21 százaléka teljes mértékben, további 61 százalékuk pedig inkább egyetért azzal, hogy a női oldalak valóban nőknek szólnak, és nagyjából ugyanilyen arányban azzal is egyetértenek, hogy e honlapok tartalma lefedi a nőket érdeklő témákat. Érdekes ugyanakkor, hogy minden második nő úgy érzi, a női honlapok látogatói között jelentős arányban fordulnak elő férfiak is.

A VMR.woman kutatás a honlaplátogatási szokásokon és internethasználaton túl feltérképezi a nők online és offline vásárlási, valamint fogyasztási szokásaikat, a különféle promóciós eszközökre való fogékonyságukat, életmódjukat, médiahasználatukat, a női és férfi nemi szerepekről alkotott nézeteiket.

A VMR.woman 2009 felmérés online adatfelvételét az NRC Kft. 2009. szeptember 15-30 között végezte. A kutatás feltérképezi a 18-69 éves nők vásárlási és fogyasztási szokásait, promóciós eszközökre való fogékonyságukat, a női és férfi nemi szerepekről alkotott nézeteiket, és átfogó képet ad internethasználati és honlaplátogatási szokásaikról. A megvásárolható tanulmány összesítve és összehasonlítható módon is elemzi az egyes korosztályok (18-29 évesek, 30-39 évesek, 40-49 évesek, 50-69 évesek) között tapasztalható eltéréseket.

Női portálok üzemeltetőinek, női célcsoporton hirdetőknek nélkülözhetetlen eszköz – a tanulmány és az adatbázis (elemző-szoftverrel együtt) megrendelhető 250.000 Ft + Áfa áron.

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.

es_ESES