Finalización con éxito del desarrollo del software de reconocimiento facial para finales de 2020

Az NRC 2018-2020 között az FRS kialakításával és saját online piackutató rendszerébe történő adaptálásával olyan piac- és véleménykutatási rendszert dolgozott ki, amely teljes menedzsmentet szolgáltat az arckifejezések, érzelmek detektálásán alapuló, audio-vizuális tartalmat vizsgáló kutatások lebonyolításához, lehetőséget adva a spontán reakciók és a tudatos értékelés összevetésére.

Facial Recognition Software az NRC-től


FRS: audiovizuális tartalmak értékelése érzelemméréssel

Az NRC Kft. a Facial Recognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projekt keretében egy olyan szoftvert és komplex kutatási rendszert valósított meg, amely újszerű eszközt ad a piac- és társadalomkutatási szakma kezébe azáltal, hogy

az eddig szokásos reklámtesztek tudatos, véleménynyilvánítás alapú audio-vizuális tartalomértékelését kiegészíti egy spontán reakciók feltárására alkalmas érzelemmérő eszközzel.

A projektcéloknak leginkább megfelelő érzelemfelismerő SDK szoftverre alapozva kialakítottuk az FRS mint professzionális kutatási eszköz dizájnját, majd ezt – a teljeskörű FRS tartalmú piac- és reklámkutatások kivitelezhetősége érdekében – sikeresen integráltuk saját kutatásmenedzsment rendszerünkbe.

Sikeresen lezárult az integráció

Az FRS érzelemmérő eszközt integráltuk:

  • a kérdőívszerkesztő programunkba, a Frequestbe, valamint
  • összekötöttük az online kérdőíves lekérdezés bázisául szolgáló Netpanel panelmenedzsment rendszerével, emellett
  • egy platformra helyeztük Spotlight Plus reklámkutatási eszközünkkel is.

Az adaptáció sikerességét kvalitatív és kvantitatív kutatásokkal, tesztekkel vizsgáltuk. A kvantitatívtesztelési szakaszban reprezentatív mintán teszteltük a szoftver érzelemmérési eredményességét.

Érzelmi és tudatos reakciók detektálása reklámfilmeknél az NRC FRS szofverével

Intergráció az NRC Spotlight Plus reklámtesztjével

A validálásban jelentős szerepet kapott az NRC Spotlight Plus terméke is, mely valós időben regisztrálja a válaszadói reakciókat a megtekintett audio-vizuális tartalom vizsgálata közben. Ezáltal egyrészt alkalmas a spontán érzelmi reakciók validálására, másrészt

az FRS szoftver integrációjával, az arckifejezésekből detektált érzelemméréssel kiegészítve a reklámkutatások egy komplex, új megközelítését adja a piackutatási szakma számára.

Mi Facial Recognition Software és hogyan működik?

  • Az új FRS professzionális kutatási eszköz emóciók felismerésére, olvasására és rögzítésére képes szoftver, mellyel egy integrált rendszerben tudunk olyan reprezentatív célcsoportkutatásokat végezni az online panelünk segítségével, ahol a válaszadók már pusztán az audiovizuális tartalom megtekintésével – az arcukról engedélyezett videófelvétel rendelkezésre bocsátásával – érdemi információt szolgáltatnak a kutatási stimulusok (reklámok, kreatív anyagok stb.) fogadtatásáról. 
  • Miközben a fogyasztó valamilyen audiovizuális tartalmat (pl. reklámfilmet) néz készülékén, a szoftver az arckifejezések detektálásán keresztül méri be az adott tartalommal kapcsolatos emóciókat. A Facial Recognition Software rögzíti a válaszadók reakcióit, arckifejezését az audiovizuális tartalom megtekintése közben, ezt a felvételt az FRS érzelemdetektáló szoftverének rendelkezésére bocsátja, amely elemzi és beazonosítja az arcokon látható érzelmeket.
  • Így nem csupán a szokásos piackutatási módszerekkel megkérdezzük vagy akár real-time, folyamatos értékelést lehetővé tévő műsorteszttel – az NRC Spotlight rendszerrel – mérjük fel, hogy mit érzett a fogyasztó egy stimulival kapcsolatban, hanem detektáljuk spontán reakcióit, így a válaszadásból és annak tudatosságából fakadó hibákat, torzításokat kiszűrjük, azoknál valósabb, akár a tudatalattira (is) vonatkozó eredményeket kapva.  

Kik és mire tudják használni az FRS-t?

Az NRC által kifejlesztett Facial Recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat.

Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

Potenciális használói:

  • kommunikációs szakemberek
  • kreatív ügynökségek döntéshozói
  • marketingkampányokat kivitelező szakemberek

Egyéb információk: https://nrc.hu/facial-recognition-software/
FRS részletes projektbeszámoló – 2. mérföldkő: https://nrc.hu/nrc-hirek/frs-projekt-beszamolo-masodik-merfoldko/
Korábbi projekt beszámoló (összefoglaló a 2019.01.-201912.31. időszakról): https://nrc.hu/news/facial-recognition-software-2/
Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki

Mire jó a világháló?

Az NRC Piackutató – a TNS-sel közösen – 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát,

A vizes sportokat támogatnák az internetezők

Bár az internetezők 62 százaléka csalódott a magyar olimpiai csapat pekingi eredményei miatt, mégis többen vannak azok, akik végeredményben elégedettek a magyar sportolók teljesítményével,

Internetpenetráció 2008 első félév

Fél év alatt 5 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2008 első félévében 46 százalékos az internetpenetráció –

|

Behálózott média

Az internetezők több mint fele legalább egy napilapot rendszeresen olvas. A napilapok közül a Blikk és az ingyenes Metro a legnépszerűbb: előbbit 22, utóbbit

es_ESES