Szeretjük a kézzelfoghatóságot

nrc

A print legfőbb előnye az online magazinokkal szemben a könnyű hordozhatóság, valamint hogy olvasásának nincsenek technikai előfeltételei. Az internetes médiumok elsősorban gyorsaságukkal és naprakészségükkel vonzzák az olvasókat – derül ki a Prizma és a Netpanel közös kutatásából.

Online vs. print média

A sajtóhasználati szokásokat vizsgáló felmérés adatai szerint a 18-49 éves internethasználók kétharmada emeli ki az offline sajtó előnyeként annak hordozhatóságát, vagyis hogy bárhol fellapozhatják: tóparton, fürdőkádban, BKV-n. Emellett minden második megkérdezett a pozitív tulajdonságok között azt is megjegyzi, hogy a print olvasásának nincsenek technikai előfeltételi. A lapok fizikai valójának nem csak a magazinok átlapozásakor, hanem azt követően is van jelentősége; a célcsoport 40 százaléka teszi el, gyűjti az egyes lapszámokat.

prizmanetpanel1

Az online magazinok esetében az 50 év alatti nethasználók a naprakészséget és a cikkekhez kapcsolódó mozgóképes tartalmakat értékelik leginkább. További vonzerővel bír, hogy amennyiben az adott téma felkelti érdeklődésüket, néhány kattintással további információkat szerezhetnek róla.

prizmanetpanel2

Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 31 százaléka tarja kevésbé zavarónak a hirdetéseket print felületen, mint online. Csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy szerinte az internetes reklámok a kevésbé zavaróak.

Nos, tényleg kiszoríthatja az online média a printet, ahogy azt sokan megjósolták? Az adatok szerint nem egyértelmű az online sajtó ilyen végzetes fölénye.

A kutatás adatfelvétele 1.000 fő online megkérdezésével, 2009. augusztus 5-10 között, a Prizma és a netpanel.hu (NRC) bevonásával zajlott. A minta reprezentatív a 18-49 éves hazai internetezőkre nem, korcsoport, iskolai végzettség, településtípus és internetezés helye tényezők mentén.

***
Médiafogyasztás, médiakutatás témában még több cikket talál itt!

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki

Repülés tekintetében az idősebbek vezetnek

A 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik

Közös(ségi) játékélmények online

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az

Fontos az online marketing

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a

es_ESES