A vizes sportokat támogatnák az internetezők

nrc

Bár az internetezők 62 százaléka csalódott a magyar olimpiai csapat pekingi eredményei miatt, mégis többen vannak azok, akik végeredményben elégedettek a magyar sportolók teljesítményével, mint azok, akik negatívan ítélik meg a szereplést.

A netpolgárok többsége szükségesnek tartja az élsport fokozottabb állami támogatását, és leginkább a kajak-kenut, az úszást és a vízilabdát tartják támogatásra érdemesnek. Az NRC Piackutató ezer fős, a legalább hetente internetező felnőttekre reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a magyar netpolgárok 11 százaléka figyelte árgus szemekkel az olimpia két hetének minden eseményét, további 22 százalékuk pedig a fontosabb történéseket igyekezett nyomon követni. A netezőknek tehát csak az egyharmada hangolódott rá igazán az olipmiára, a magyar vonatkozású versenyeket viszont 60 százalékuk figyelemmel kísérte. Az csak minden tizedik internetezőről mondható el, hogy szinte egyáltalán nem érdekelték a pekingi játékok.

A magyar csapat három aranyat és összesen tíz érmet szerzett, és az internetezők többsége számára ez az eredmény csalódást jelentett: 26 százalékuk szerint a magyarok sokkal, 36 százalékuk szerint valamivel rosszabbul szerepeltek annál, mint amire előzetesen számított. 19 százalékuk nagyjából azt „kapta”, amit várt, 18 százalék viszont nem rendelkezett előzetes elvárásokkal. A világhálót használók 1 százaléka kifejezetten pesszimista volt a magyar szereplést illetően: a ténylegesnél gyengébb szereplésre számítottak, így az elért eredmény kellemes meglepetés volt számukra.

Bár a többség sikeresebb szereplésben bízott, mégis többen vannak azok, akik inkább elégedettek a magyar sportolók szereplésével, mint azok, akik inkább elégedetlenségüknek adnak hangot: 47 százalék elégedett, 41 százalék elégedetlen, 12 százalék pedig nem tud nyilatkozni a kérdésben. Ezek a számok, valamint az, hogy csak nagyon kevesen vannak, akik egyértelműen pozitívan (5%) vagy negatívan (10%) ítélik meg a szereplést, azt jelzik, hogy a magyar netes társadalom – talán az olimpia alatt és után tett nyilatkozatoknak, valamint az utolsó napok sikeresebb szereplésének köszönhetően – nem foglal el markáns álláspontot a magyarok pekingi szereplését illetően.

A kutatás során a megkérdezettek megnevezhettek egyetlen versenyzőt vagy csapatot, mint az olimpia magyar „hősét”. Legtöbben a férfi vízilabda-válogatottak jelölték meg: Kemény Dénes csapata a szavazatok 47 százalékát söpörte be, megelőzve a három ezüstöt szerző Cseh Lászlót, aki 24 százalékot szerzett. A rangsor harmadik helyén az olimpián ugyancsak harmadik helyezett – de arannyal felérő bronzot szerző – Kozmann-Kiss kenupáros található – őket az internetezők 10 százaléka tartja Peking hősének. Érdekes, hogy az első aranyunkat szerző Vajda Attila, valamint az ugyancsak „aranyos” Kovács-Janics kajakos duó 8, illetve 6 százalékkal leszorult erről a képzeletbeli dobogóról.

olimpia_diagram

Az olimpia kapcsán újra napirendre kerültek a magyar sport finanszírozási kérdései – a gyengébb szereplés vélt okai között előkelő helyre kerültek a pénzügyi nehézségek. A netpolgárok 54 százaléka szerint szükség is van az élsport jelenleginél nagyobb állami támogatására, és csak 26 százalék gondolja ennek ellenkezőjét (a válaszadók egyötöde ugyanakkor nem tudott állást foglalni a kérdésben). Talán nem meglepő, hogy a megkérdezettek a hagyományosan magyar sikersportágaknak adnának nagyobb finanszírozást: leginkább a kajak-kenu, az úszás és a vízilabda esetében tartják indokoltnak a támogatást, de a kézilabda és a Pekingben csalódást okozó vívás is a húsz sportágból álló lista élmezőnyében szerepel. Nem úgy a labdarúgás, amely csupán a 12., és amelyet az internetezők kevesebb mint 5 százaléka sorol a három leginkább támogatásra érdemes sportág közé.

A felmérést az NRC 2008. augusztus 28-31. között végezte 1000 internet-használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyoztuk, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki

La durabilité et le consommateur hongrois

La recherche sur le développement durable du NRC a été achevée. Elle a exploré les connaissances et les attitudes des Hongrois sur des questions environnementales spécifiques et la sensibilisation à l'environnement, ce qu'ils pensent de la responsabilité, et comment le développement durable se reflète dans les décisions et les habitudes des consommateurs et des acheteurs.

Consommation variable de contenu

Comment nos habitudes de consommation de contenu ont-elles évolué au cours de l'année écoulée et ces changements sont-ils susceptibles de durer ? Pourquoi la télévision linéaire occupe-t-elle encore une part importante de notre temps de consommation de médias et est-elle menacée par la montée en puissance des plateformes de streaming ? De manière générale, quelles sont les perspectives pour les services de vidéo à la demande : Netflix et HBO GO seront-ils les gagnants de la pandémie ?

En route pour ExperienceCon : pourquoi l'expérience client est-elle de plus en plus importante ?

Qu'est-ce que l'expérience client, comment peut-elle être conçue, mais surtout, comment peut-elle être gérée pour apporter une valeur commerciale aux entreprises ? Ces questions seront abordées lors de l'ExperienceCon, la première conférence sur l'expérience client en Europe centrale. Imre Kurucz et János Klenovszki se sont entretenus avec György Káli, l'un des organisateurs de l'événement, sur le sujet et sur ce que pourrait être le rôle de la recherche et de la mesure dans la compréhension et la conception de l'expérience client.

fr_FRFR