87% INTERNETEZŐ HAZÁNKBAN

Nőtt az internetpenetráció, már 6 175 500 fő internetezik hazánkban

2020 január elsején a NOK legfrissebb adatai szerint a hazai 15-69 éves lakosság 87%-a legalább havonta egyszer meglátogatja a világhálót, amely szerint 6.175.500 fő internetezik hazánkban. ​

​Megyénként vizsgálva a megoszlást látható, hogy míg Somogy megyében 70%-os az internetpenetráció, addig Budapesten 96%, Pest megyében 94%, Győr-Moson-Sopron és Baranya megyében is már 90%-os az internetezők aránya. ​

​Talán nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt hónapok nemcsak az internetezés gyakoriságát, de az internetezők táborát is tovább növelték, azonban ennek a növekedésnek a nagysága és tartóssága csak a következő félévi kutatásokban lesz mérhető.​

Hazai internetezők aránya megyei bontásban. 87% az internetpenetráció
Az internetet legalább havi szinten használók százalékos aránya az egyes megyékben

10% internetpenetráció 2000-ben

Nagyot nőttünk az elmúlt 20 év alatt, hiszen az első trendmérés az NRC partnerével közösen 2000-ben indult, amikor az internetezők aránya még éppen csak elérte a 10%-ot a 15-69 éveseket vizsgálva, ma pedig már közel 90%-os a rendszeresen internetezők aránya.

Az egyáltalán nem meglepő, hogy ma a 15-24 évesek csoportjában a legmagasabb az penetráció, amely közel 100%–os, azonban az mindenképpen jó hír a digitális gazdaság számára, hogy már az 50-69 évesek körében is 70% felett van a havonta legalább egyszer internetezők aránya. A hazai népesség technológiai értelemben már digitálisan érettnek tekinthető, azonban a használati szokásokat tekintve rengeteg fejlődési terület és lehetőség áll, elsősorban az idősebb generációba tartozó internetezők előtt. 

5 generáció digitális arca

Az egyes generációk különböző digitális érettségi szakaszban vannak és nagy valószínűséggel ezen a vírushelyzet sem fog jelentősen változtatni, azonban az is biztosra vehető, hogy lesznek nyertes területei a ”kényszer-digitalizációnak”. Az online vásárlás, a pénzügyek intézése vagy például az online ügyintézés új felhasználókat hozott az elmúlt hónapokban, akiknek egy része a​ válság elmúltával továbbra is használ majd digitális szolgáltatásokat. Az NRC Pandémia index kutatás adatai szerint az internetezők 71%-a gondolja úgy, hogy még erősebb lesz a digitális eszközeikhez a kapcsolódás és a digitális szolgáltatások használata.

A ”Veteránok” az a generáció, ahol a legnagyobb a digitális analfabéták száma és ebben a csoportban nem számíthatunk jelentős növekedésre, míg a „Baby boomerek”, azaz a 55-73 évesek körében várható, hogy ebben az évben növekedni fog az internetezők aránya, és talán elérjük végre a 90% feletti internetpenetrációt a 16-69 évesek körében. ​Ha ez mégsem történik meg, mert a pandémia nem hoz annyi új felhasználót, akkor is biztosak lehetünk abban, hogy 2023-ra a kohorszhatás miatt a 15-69 évesek körében már 90% felett lesz az internetezők aránya hazánkban.​

Internetpenetráció hazánkban XYZ és a veterán, illetve Baby Boomerek között.
Generációk internetpenetrációja NOK 2019Q4

János Klenovszki, ügyvezető

Honlapunkon rendszeresen frissítjük az internetpenetrációs adatokat és elemzéseket teszünk közzé, melyekben hasznos háttéradatokat nyújtunk tervezett kutatásokhoz, lakossági felmérésekhez.

ADATOK A HAZAI INTERNETPENETRÁCIÓRÓL: Töltse le most ingyenesen elemzésünket!

Amennyiben további információra van szüksége, akkor kérem vegye fel a kapcsolatot az NRC tanácsadójával, aki minden kérdésére örömmel válaszol. 

RECHERCHE EN LIGNE, VOUS SOUHAITEZ UN DEVIS ? CONTACTEZ-NOUS ET NOUS NOUS FERONS UN PLAISIR DE RÉPONDRE À TOUTES VOS QUESTIONS !

Amennyiben a pandémia hatására kíváncsi, ide kattintva megismerheti az NRC Pandémia Hangulat index kutatás részleteit, illetve a regisztrációt követően három hetente megkaphatja az ingyenes kutatási eredményeket.

Ha még több friss hírt szeretne, látogasson el Facebook oldalunkra.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

fr_FRFR