Internethasználati szokások a 14-69 évesek körében

nrc

5 hét alatt közel 45 ezren töltötték ki a VMR 2009 második félévi kutatásának kérdőívét. Az évente két alkalommal elvégzett vizsgálat – amely ez alkalommal is közel 300 honlap látogatói összetételét, szokásait és attitűdjeit vizsgálta – 140 weboldalon és a három legnagyobb DM-szolgáltató rendszerén keresztül volt elérhető.

A felmérés segítségével lehetővé válik a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése. Cikkünkben rövid ízelítőt kívánunk nyújtani a VMR internethasználatra vonatkozó eredményeiből.

Internethasználat

A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de természetesen még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori nethasználók 52 százaléka férfi, 45 százaléka 30 év alatti, 26 százaléka Budapesten él.

Az internet használat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. A célcsoport 73 százaléka használja chatelésre a világhálót, fórumozni 38 százalékuk szokott. Blogokat az internetezők 54 százaléka olvas alkalmanként, rendszeresen azonban már csak 11 százalékuk teszi ezt, a saját bloggal rendelkezők aránya pedig kevesebb mint 10 százalék. A Twittert a hazai internetezők még csupán alig több mint 1 százaléka használja rendszeresen.

Minden második netpolgár szokott valamilyen ingyenes játékot játszani az interneten. Online szerencsejátékot 11 százalékuk játszik legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek: szoftverért 12, zenéért 6, képért vagy videóért 5 százalék fizetett. A videómegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre: jelenleg 22 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel.

Nagyobb értékű kiadások – autóvásárlási tervek és utazás

Bár a gazdasági helyzet tavaly nem kedvezett az autó eladási adatoknak, az internetezők 2 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben vásárol autót, 9 százalék pedig valószínűnek tartja ezt. Az autóvásárlást tervezők közel kétharmada használt gépkocsi vásárlását tervezi, 8 százalékuk viszont biztos abban, hogy új autót fog venni.

A netezők 43 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben nem megy üdülni, 26 százalékuk ezzel szemben már tervezi a kikapcsolódást: belföldi üdülést 17, külföldi üdülést 14 százalék irányzott elő, 31 százalék pedig még bizonytalan e kérdésben.

A felmérést az NRC Piackutató 2009 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki

La durabilité et le consommateur hongrois

La recherche sur le développement durable du NRC a été achevée. Elle a exploré les connaissances et les attitudes des Hongrois sur des questions environnementales spécifiques et la sensibilisation à l'environnement, ce qu'ils pensent de la responsabilité, et comment le développement durable se reflète dans les décisions et les habitudes des consommateurs et des acheteurs.

Consommation variable de contenu

Comment nos habitudes de consommation de contenu ont-elles évolué au cours de l'année écoulée et ces changements sont-ils susceptibles de durer ? Pourquoi la télévision linéaire occupe-t-elle encore une part importante de notre temps de consommation de médias et est-elle menacée par la montée en puissance des plateformes de streaming ? De manière générale, quelles sont les perspectives pour les services de vidéo à la demande : Netflix et HBO GO seront-ils les gagnants de la pandémie ?

En route pour ExperienceCon : pourquoi l'expérience client est-elle de plus en plus importante ?

Qu'est-ce que l'expérience client, comment peut-elle être conçue, mais surtout, comment peut-elle être gérée pour apporter une valeur commerciale aux entreprises ? Ces questions seront abordées lors de l'ExperienceCon, la première conférence sur l'expérience client en Europe centrale. Imre Kurucz et János Klenovszki se sont entretenus avec György Káli, l'un des organisateurs de l'événement, sur le sujet et sur ce que pourrait être le rôle de la recherche et de la mesure dans la compréhension et la conception de l'expérience client.

fr_FRFR