Serons-nous assis sur des toilettes intelligentes dans 5 ans ?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

molnar-judit
De nos jours, tout ce qui nous entoure devient peu à peu "intelligent". Les smartphones et les tablettes font partie de notre vie, mais les smartwatches, les bracelets intelligents, les lunettes intelligentes, les glacières intelligentes et autres gadgets intelligents sont également en plein essor. Mais comment cela sera-t-il accueilli par les internautes à la maison ? Sont-ils ouverts à l'idée de laisser ce monde dominé par l'internet entrer dans leur vie à ce niveau, ou préfèrent-ils s'en tenir à un mode de vie plus conservateur ? Nous avons cherché à le savoir.

Notre dernière recherche sur les widgets a été publiée dans le numéro d'automne 2015 du magazine Marketing Research. Commander  Le magazine professionnel gratuit du CNR, qui est également envoyé par courrier aux entreprises abonnées.

*****

Il n'y a guère d'appareil dans notre foyer ou de vêtement dans notre garde-robe qui n'ait déjà été transformé en version "intelligente". Nous sommes constamment inondés de gadgets censés nous faciliter la vie. Certaines personnes sont hostiles à ces appareils modernes basés sur l'internet, tandis que d'autres sont impatientes d'en acheter un autre :

  • À sept heures du matin, vous êtes réveillé par une légère vibration au niveau de votre poignet, et le bracelet se déclenche à l'heure idéale en fonction de votre cycle de sommeil.
  • Avant le petit-déjeuner, nous passons notre main sur un scanner afin que l'Ie puisse lire notre taux de glycémie et nous proposer un petit-déjeuner en conséquence.
  • Nous posons notre doigt sur la machine à café, qui nous reconnaît grâce à notre empreinte digitale et nous prépare exactement le café que nous aimons.
  • Nous prenons notre petit-déjeuner avec une fourchette intelligente, ce qui nous permet également de ne pas manger trop vite, car ce n'est pas bon pour la santé.
  • Reggeli után okosfogkefével mosunk fogat, ami amellett, hogy figyeli a fogmosási szokásainkat, el is küldi azt okostelefonunkra, és figyelmeztet, hogy holnap két perccel több időt kellene a fogainkra szánni…

A leírás láttán a 18-75 éves internetezők mindössze 25%-a jelezte azt, hogy vonzó számára ez a teljesen „okos” életforma, és ennél is kevesebben (15%) tudják azt elképzelni, hogy néhány év múlva ilyen szinten fogják használni az okos eszközöket, és ehhez hasonlóan fognak élni. Természetesen korosztályonként látható némi eltérés: míg a fiatal, 18-29 éves korosztály körében 30% azoknak az aránya, akik vonzónak találják a felvázolt életformát, addig az ötven felettiek körében ez az arány már csak 20%. Ez alapján ugyanakkor nem beszélhetünk a fiatalok részéről sem feltétlen nyitottságról. De vajon mi lehet az elutasítás oka? Hiszen ezek az eszközök megkönnyítik a mindennapjainkat, és gyakorlatilag konkrét feladatokat vesznek ki a kezünkből – akkor miért nem szimpatikus ez az emberek többségének?A szakértő ellenzők között akadnak olyanok, akik attól tartanak, hogy az emberek elidegenednek egymástól a modern kütyük hatására; vannak, akik a környezetvédelmi problémákat emelik ki; megint mások pedig egy olyan posztapokaliptikus világképet vizionálnak, amelyben egyik napról a másikra gépek nélkül maradunk „életképtelenül”, az okos kütyük ellenünk fordulnak, és nekünk már nem lesz meg a képességünk arra, hogy megvédjük magunkat, hiszen addigra teljesen ellustulunk, és magatehetetlenek leszünk az okos eszközöknek köszönhetően.De hogy látják ezt magyar internetezők? Nagyjából hasonlóan vélekednek, hiszen körülbelül kétharmaduk gondolja úgy, hogy az okos kütyük térhódításának köszönhetően az emberi kapcsolatok felszínesebbé válnak/válhatnak, továbbá hogy használatuk veszélyes az emberi fejlődésre nézve, mivel egyre kevésbé leszünk rákényszerülve arra, hogy gondolkozzunk. A többség az adatbiztonság miatt is aggódik, mert úgy gondolják, hogy adataink, személyes információink könnyen illetéktelen kezekbe kerülhetnek, ha ilyen eszközöket használunk.Az internetezőkön belül három nagy szegmenst különíthetünk el az okos eszközökhöz való hozzáállás alapján. A relatív többség, nagyjából minden második ember az „elzárkózók” körét erősíti: ők alapvetően úgy látják, nincs szükségük már több okos eszközre. Körülbelül a a netezők egynegyede tartozik a „nyitottak” közé, akik azt vallják, hogy haladni kell a korral, ezért ha tehetik, megvásárolnak majd minden olyan okos eszközt, amiről úgy gondolják, hogy hasznos. Hasonló nagyságú a „mérsékelten kütyüpártiak” tábora – ők bár számolnak a veszélyekkel, néhány új okos eszközre még nyitottságot mutatnak.De melyek is azok az eszközök, amelyekre inkább nyitottak az emberek, és melyek, amelyekre kevésbé? Kutatásunkban tíz különböző – önkényesen választott – okos eszköz esetében mértük meg azt, hogy hány embernek tetszik, hányan vennék igénybe olyan áron, amit kedvezőnek ítélnek meg, és mennyit fizetnének az adott eszközért jelenleg. A részletes eredményeket a következő ábrák mutatják.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

fr_FRFR