Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba

nrc

Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internet-használat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év alatti fiatalok az internet mellett leginkább tévénézéssel, zenehallgatással, játékkal múlatják az időt, de a sport és az olvasás is jelen van mindennapjaikban – derült ki az NRC Piackutató VMR.kids nevű felméréséből.

Az összesen 2500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata. A mai gyerekek számára a számítógép használat és az internetezés életük természetes velejárója, a 15 év alatti netező gyerekek csaknem fele minden nap fellátogat a világhálóra. A gyerekek kortól függetlenül elsősorban játékra használják az internetet. A kicsik emellett a mesehallgatást és a gyerekoldalak látogatását részesítik előnyben, míg a nagyobbak körében a zenehallgatás, videónézés és az ismerőskereső oldalak örvendenek nagy népszerűségnek. Közösségi oldalakat saját bevallásuk alapján a 7-10 éves netezők közel fele, a 11-14 éveseknek pedig már több mint háromnegyede látogat, chatelni előbbiek 25, utóbbiak 61 százaléka szokott, amelyre az esetek többségében az MSN-t használják.

fokuszban-a-gyerekek

Bár tény, hogy az internet penetration gyors növekedése a fiatalabb korosztályokban is érzékelhető, szabadidejük eltöltése mégsem csupán erre a tevékenységre korlátozódik. A gyerekeket további korcsoportokra bontva az egyes korosztályok kikapcsolódási szokásaira vonatkozóan jellemző eltéréseket figyelhetünk meg.

A tévé örök; az internetező fiatalok több mint 90 százaléka által kedvelt időtöltésnek évtizedek óta nem akad „valódi ellenfele”. A tévénézési és rádióhallgatási szokásokat is nagyban meghatározza a gyermekek életkora ezen keresztül pedig érdeklődésük. Más csatornákat részesítenek előnyben a 6 év alattiak, de a 7-10 és a 11-14 évesek között is találunk eltéréseket.

Míg a 7-10 éves netezők körében a tévénézést a szülőkkel vagy testvérrel való játék, a rajzolás, színezés, festés követi, addig a 11-14 évesek előszeretettel hallgatnak zenét, vagy játszanak a számítógépen. Mindemellett a szülők igyekeznek gondoskodni róla, hogy a kultúra és a mozgás se maradjon ki a gyerekek életéből. A 7-14 éves internetezők csaknem fele olvas könyvet szabadidejében, sportolni pedig közel 45 százalékuk szokott; utóbbiak körében a foci (34 százalék), valamint az úszás (27 százalék) a legkedveltebbek.

Kids_szabadido

A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltötték ki, így az eredmények az otthoni internet-kapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A felmérést értékes nyeremények felajánlásával a HARIBO Hungária Kft., a Kolping Hotel Kft. és a Nestlé Hungária Kft. támogatták. A VMR.kids 2008 eredményeit részletesen bemutató tanulmány megrendelhető az NRC Piackutató honlapján.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 decemberében végezte 2.500 fő online megkérdezésével – a kérdőívet a gyermekek szülői felügyelet mellett, a szülő beleegyezésével töltötték ki az interneten keresztül. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 6 éven aluliak, 7-10 évesek és a 11-14 évesek csoportját. A VMR.kids célja, hogy felmérje a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjét.

A KUTATÁS TELJES POWERPOINT TANULMÁNYA A KÖVETKEZŐ TÉMÁKAT ÉRINTI:

Számítógép- és internet-használat, honlapok, online reklám
Internet használat: mióta, milyen gyakran, hol és kivel?
Interneten végzett tevékenységek
Gyermekeknek, fiataloknak szóló honlapokat ismerők, látogatók aránya
Számítógépes eszközök használata
Érdeklődési kör, szabadidő
Kedvelt témák
Szabadidőben végzett tevékenységek
Mobiltelefon-használat
Gyorséttermek látogatása
Egyes tévécsatornákat nézők aránya
Egyes újságokat, magazinokat olvasók aránya
Online hidetések, akciók
Online hirdetésekkel kapcsolatos viselkedés
Nyereményjátékban, potgyűjtésben való részvétel – ideális ajándékok
Honlap-látogatói profil
35 gyermekeknek, fiataloknak szóló honlap látogatói megoszlása a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők körében
Az elemzés életkori (6 éves korig, 7-10 évesek, 11-14 évesek) bontásban is bemutatja az adatokat!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
More articles by János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

en_USEN