Szeretjük a kézzelfoghatóságot

nrc

A print legfőbb előnye az online magazinokkal szemben a könnyű hordozhatóság, valamint hogy olvasásának nincsenek technikai előfeltételei. Az internetes médiumok elsősorban gyorsaságukkal és naprakészségükkel vonzzák az olvasókat – derül ki a Prizma és a Netpanel közös kutatásából.

Online vs. print média

A sajtóhasználati szokásokat vizsgáló felmérés adatai szerint a 18-49 éves internethasználók kétharmada emeli ki az offline sajtó előnyeként annak hordozhatóságát, vagyis hogy bárhol fellapozhatják: tóparton, fürdőkádban, BKV-n. Emellett minden második megkérdezett a pozitív tulajdonságok között azt is megjegyzi, hogy a print olvasásának nincsenek technikai előfeltételi. A lapok fizikai valójának nem csak a magazinok átlapozásakor, hanem azt követően is van jelentősége; a célcsoport 40 százaléka teszi el, gyűjti az egyes lapszámokat.

prizmanetpanel1

Az online magazinok esetében az 50 év alatti nethasználók a naprakészséget és a cikkekhez kapcsolódó mozgóképes tartalmakat értékelik leginkább. További vonzerővel bír, hogy amennyiben az adott téma felkelti érdeklődésüket, néhány kattintással további információkat szerezhetnek róla.

prizmanetpanel2

Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 31 százaléka tarja kevésbé zavarónak a hirdetéseket print felületen, mint online. Csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy szerinte az internetes reklámok a kevésbé zavaróak.

Nos, tényleg kiszoríthatja az online média a printet, ahogy azt sokan megjósolták? Az adatok szerint nem egyértelmű az online sajtó ilyen végzetes fölénye.

A kutatás adatfelvétele 1.000 fő online megkérdezésével, 2009. augusztus 5-10 között, a Prizma és a netpanel.hu (NRC) bevonásával zajlott. A minta reprezentatív a 18-49 éves hazai internetezőkre nem, korcsoport, iskolai végzettség, településtípus és internetezés helye tényezők mentén.

***
Médiafogyasztás, médiakutatás témában még több cikket talál itt!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
More articles by János Klenovszki
|

A nem-internetezés okai

Az internetről, internethasználatról szóló közlemények, elemzések többnyire a világhálót használókat vizsgálják – azt a 34 százalékot, aki (a 15-69 éves lakosságon belül) rendszeresen használja

Az én-blogok a legnépszerűbbek

Az internetezők 85 százaléka tudja, mi az a blog, rendszeresen viszont csupán 5 százalék olvas ilyen jellegű tartalmakat – derül ki az NRC Piackutató

en_USEN