Férfiak és kozmetikumok

 

Nem első alkalommal végeztünk kutatást a CD kozmetikai márka megbízásából, mely során a férfiak kozmetikum-használati szokásait vizsgáltuk. Rendszeres omnibuszunk keretében zajlott az adatfelvétel (a NetPanel válaszadói közösségünk segítségével), ami alapján 1.000 fős, országosan reprezentatív mintát elemeztünk, s készítettük hozzá a cikk alján szereplő infografikát.

Bár az elmúlt években újabb és újabb termékekkel célozza a „szépségpiac” a magyar férfiakat, az ilyen célra fordított összeg nem növekedett jelentősen. Ennek okait és hátterét most nem vettük górcső alá, de meg tudjuk mondani mennyit és mire költenek leggyakrabban.

Férfiaink havi 2.500 Ft-ot költenek átlagosan kozmetikai cikkekre (a hölgyek 29%-a hajlandó ennél többet is áldozni), és a vásárolt termékek összetételét illetően egy némileg konzervatív kép rajzolódik ki. Tusfürdő, sampon, dezodor, parfüm és borotvahab: ezek kerülnek leggyakrabban a fürdőszoba szekrényekbe és polcokra. A kutatás szerint a férfiak 68%-a vesz borotvahabot, ebből következik, hogy 32% valószínűleg villanyborotvát használ, vagy hab nélkül borotválkozik (igaz, ilyen kérdés a kutatásban nem szerepelt, de logikus következtetésnek tűnik). Ha már a borotválkozásnál tartunk, kíváncsiak voltunk az egyre divatosabb szakálápolási készítmények elterjedtségére is, ugyanakkor ilyet csak a megkérdezettek 3%-a használ. A férfiak 15%-a egyébként semmilyen szépségápolási terméket nem vásárol, a nők esetében ez az arány ötödével alacsonyabb (3%).

A férfiak alacsony költése némileg megtévesztő lehet, hiszen az, hogy nem – vagy ritkán- vásárolnak kozmetikai termékeket, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem is használnak ilyesmit. 17% ugyanis valaki mást (általában nő nemű hozzátartozóját) kéri meg, hogy válassza ki és vegye meg neki a legmegfelelőbb terméket.

A kutatói igényességet félretéve meg kell osztanom személyes tapasztalatom, miszerint egy 3. archetípus is létezik ezen a piacon. Ők azok, akik nem vásárolnak ilyeneket, sőt meg sem kérnek másokat, hogy vegyenek nekik, mégis használnak kozmetikumokat. Könnyeden rájárnak hölgy ismerőseik kozmetikai cikkeire, és amit találnak (legyen az testápoló, kézkrém, szemránckrém, micellás víz stb.) magukévá teszik.

Szerettük ezt a kutatást, ezúton is köszönjük a CD-nek a lehetőséget! Ha tetszett a cikk, akkor lájkolható az oldal tetején.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Takács Gergely további cikkei
|

Élmény vagy függőség? A mobilozás pszichológiája

  A nomofóbia („no-more-mobile-phone phobia”) mára egy elfogadott pszichés betegség, mely a szorongással kevert függőségek csoportjába sorolható. A mobiltól való elszakítottság súlyos frusztrációt okoz,

Peti interjú

NRC UX & Performance team Interjú Fülöp Péter UX specialistával Az NRC-nél nagy változások vannak folyamatban. Új divíziók alakulnak, és a digitális platformokra kerül

ux

Nemsokára gyökeresen átalakítjuk NetPanelünket, de egyelőre a tervezési szakasz első lépéseinél tartunk. Ebben a folyamatban a UX kutatás, pontosabban a kezdetleges drótvázak és prototípusok

es_ESES