88% Penetración de Internet en Hungría

Az online világ jelentős változásokon megy keresztül, melyek hatással vannak a társadalomra és a vállalatokra. Az internetpenetráció Magyarországon 2000-ben még csak 12% volt, azonban a 2000-es évek során jelentősen növekedett és 2022-ben már 88% az internetezők aránya, ami több mint 6 millió magyar internetezőt jelent. A jövőre nézve a szakértők szerint további növekedés várható az internethasználók számában, amely alapvetően az új generációk közel 100%-os internet használatából adódik. A legnagyobb változás azonban nem a internetpenetrációban, hanem az internethasználat eddig kialakult szokásainak megváltozásában várható a következő években mind a lakosság, mind a vállalatok életében, amelyre elsődleges hatással a Mesterséges Intelligencia (MI) és a köréje épített új virtuális világ állhat.

Internetpenetráció

A mobiltelefonok és az internet elterjedése új szokásokat és életstílust hozott a felhasználók életébe. Az interneten keresztül könnyedén hozzáférnek információkhoz, kapcsolatot tartanak más emberekkel, vásárolnak, tanulnak, szórakoznak, filmet néznek vagy éppen játszanak. Ami biztos, hogy a Mesterséges Intelligencia fejlődése minden területre kihat legyen az a tanulás, vásárlás, szolgáltatások, kommunikáció vagy éppen a játék. A szakértők véleménye szerint egyre jobban elmosódik a határ a valóság  és a virtuális világ között, mert a felhasználóknak olyan élményekben lesz részük, amelyek a valós világban is elérhetőek, akár a játékra, szórakozásra vagy éppen a munka világára gondolunk.

A vállalatoknál pedig ez még hatványozottabban fog megjelenni. A  Mesterséges intelligencia átalakítja a munkaerőpiacot, a vállalati folyamatokat, a marketinget és személyre szabja a fogyasztói élményeket. A célcsoport marketinget felváltja az egyénre szabott ajánlás, ráadásul az MI olyan automatizált folyamatokat tud létrehozni, amelyek képesek hatékonyabban és gyorsabban elvégezni sok alapmunka folyamatot (pl. ehhez a cikkhez is adott inspirációt a chatGPT). A külföldi szakemberek, mint például Gartner szerint az AI a következő 3 évben fontos szerepet fog játszani a vállalatok életében, és segít majd a versenyelőny megszerzésében vagy éppen a megtartásában.

Éppen ezért talán most nem is a legfontosabb kérdés a vállalati világban, hogy mire jó az MI (mert erre még ChatGPT is elég jó válaszokat ad), hanem az, hogy vajon elérhető lesz-e minden vállalat számára vagy csak a „kiválasztottak” tudják majd megfizetni és használni.

Vállalatok

Az internet világában bekövetkező változások átalakítják a felhasználók szokásait és életét, valamint hatással vannak a vállalatokra is, akiknek a következőket javasolják a szakértők:

  1. Tervezze meg a digitális stratégiáját: A kisvállalatoknak meg kell határozniuk a digitális jelenlétük céljait és ahhoz alakítaniuk kell a működésüket. A Gartner javasolja, hogy egy kisvállalat készítsen egy rövid távú és hosszú távú digitális stratégiát, amelynek része lehet a mobilalkalmazások, a szociális média, a chatbotok és a Mesterséges Intelligencia használata.
  2. Alakítsa át a folyamatokat: A Forrester javasolja, hogy a kisvállalatok gondolják át az üzleti folyamataikat, és alkalmazzák a digitális megoldásokat, hogy automatizálni tudják őket és csökkenteni tudják a munkaerő szükségességét.
  3. Fejlessze a személyes ügyfélkapcsolatot: A kisvállalatoknak ki kell használniuk a digitális eszközöket, hogy személyesebb kapcsolatot alakíthassanak ki az ügyfeleikkel, például a chatbotokkal, a szociális média platformokkal vagy a marketingautomatizálási eszközökkel.
  4. Bővítse a piaci lehetőségeket: Az internetnek és a digitális eszközöknek köszönhetően a kisvállalatok számára sokkal több piaci lehetőség áll rendelkezésre, mint korábban. A kisvállalatoknak ki kell használniuk ezeket a lehetőségeket, hogy elérjék az új ügyfeleiket és bővítsék az üzleti tevékenységüket.
  5. Használja ki a Mesterséges Intelligenciát: A Mesterséges Intelligencia sokféle módon segítheti a kisvállalatokat, például a döntéshozatali folyamatok automatizálásával, a folyamatok hatékonyságának növelésével és a költségek csökkentésével. A kisvállalatoknak ki kell használniuk

What Is The Impact Of Artificial Intelligence (AI) On Society?

Entrevista de investigación de mercado con el chatbot ChatGPT sobre las tendencias de investigación y el futuro

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
online mélyinterjús módszerek||NRC online kvalitatív módszerek

ONLINE MÉLYINTERJÚK – DISTANCE INTERVIEWING

Korábban az online fókuszcsoportokat, a chat vs. voice módszert mutattuk be, mostani cikkünkben pedig a személyes (one-on-one) interjúzás új útjait és tanulságait igyekeztünk áttekinteni: módszertani megoldások összevetése és támogató szoftverek számba vétele az NRC tapasztalatai alapján.

||||||||||||||||||||||||||

FÓKUSZCSOPORT CHAT VS VOICE

Chat alapú és voice alapú fókuszcsoportok összevetése: jellemzők, előnyök-hátrányok, különbségek | online kvalitatív kutatások az NRC-nél.

|

Oktatási célokra ingyenes IMR használatot biztosít az NRC – Instant Marketing Research közlemény

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

es_ESES