Megállíthatatlanul bővül a világ internetezőinek tábora

nrc

Az utóbbi években bámulatos ütemben nőtt az internet használók köre az egész világon. Az Internet World Stats kutatásai szerint a mai adatokat a 2000-esekkel összehasonlítva az emelkedés aránya 245 százalékos. Hasonló ütemű növekedés figyelhető akkor is, ha kizárólag földrészünk adatait (222%) vizsgáljuk, hazánk pedig még az Európai átlagot is fölülmúlta, ugyanis idén több mint háromszor annyi magyar internetezik, mint 7 évvel ezelőtt.

A legszembetűnőbb változás a közel-keleten történt, ugyanis az érintett országokban 2000 óta több mint kilencszeresére nőtt a világhálót használók száma, amivel elérték, hogy ma már lakosságuk 17 százaléka netezik rendszeresen.

Az egész világ internetezőit vizsgálva kiderül, hogy napjainkban a 7 évvel ezelőtti internetezők 245 százaléka csatlakozik a világhálóhoz.

A világon Ázsiában van a legtöbb internet használó, ugyanis számuk a világ intertnetezőinek 37 százalékát teszi k. Az európai netesek ugyan kevesebben vannak (27%), de szintén szép számmal képviseltetik magukat a világhálóra fellépők között. Az érték Ausztráliában a legalacsonyabb, mindössze 1 százalék, azonban itt mindenképp érdemes figyelembe venni, hogy a földrész népessége a többivel összehasonlítva feltűnően alacsony. Szintén Ausztrália mentségére legyen mondva, hogy lakosságának 55 százaléka használja rendszeresen az internetet, így kizárólag Észak-Amerika (70 %) előzi meg az penetración de internet tekintetében. Afrikában csupán a lakosság 4,7 százalékának van lehetősége arra, hogy a világhálón szörfözhessen, így nem csoda, hogy a világ-internetezőit ábrázoló tortában csak egy aprócska (1%) szeletet tud kitölteni.

Napjainkban az európai lakosság 27 százaléka használja az internetet, azonban hazánk az európai átlag felett teljesít a penetráció tekintetében, ugyanis a magyarok 30 százaléka lép fel rendszeresen a világhálóra. Amennyiben az internetezés és a populáció arányát vizsgáljuk, kiderül, hogy Európában Izland a listavezető, hiszen a lakosság 86 százaléka látogatja a világhálót, azonban számuk az európai internetezőknek csupán 0,1 százalékát jelenti. Földrészünk internetezőinek táborában a németek alkotják a legnépesebb csoportot, ugyanis az európaiak 16 százaléka ebben az országban csatlakozik a világhálóhoz.

Számottevő tehát már ma is az internetezők száma, azonban a jövőben további emelkedésük várható és előbb-utóbb eléri a világ azon részeit is, ahová eddig még nem sikerült betörnie.

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

es_ESES