Megint a németek?

 

A magyarok háromötödét érdekli a foci vb – derül ki az NRC kutatásából, amely az esemény kezdete előtti napokban készült.  A spanyolok és a németek szurkolótábora a legnagyobb, ám legtöbben egyértelműen Neuerék győzelmére tippelnek. (Infografika a cikk alján)

A 18-59 éves magyarok körében végzett felmérés szerint a férfiak 30 százalékát nagyon, 35 százalékát valamennyire érdekli az oroszországi világbajnokság, és 40 százalékuk a meccsek többségét meg is nézi majd. A nőket viszont kevésbé hozza lázba az esemény: csupán egytizedükben van a vb iránt komoly érdeklődés, 48 százalékukat viszont teljesen hidegen hagyja, és ők jellemzően úgy tervezik, hogy egyetlen találkozó kedvéért sem ülnek majd le a képernyő elé. Persze nem biztos, hogy végül mindegyiküknek sikerül is elkerülnie az egy hónapig tartó meccsáradatot; a foci iránt közömbös hölgyek közül ugyanis minden harmadik olyan háztartásban él, ahol valaki rendszeresen követi majd az eseményeket.

Otthon és a kivetítők előtt

A vb meccseit elsősorban otthon, a karosszékben nézzük majd, de minden második ember barátnál, ismerősnél is leül majd a tévé, vagy éppen az internet elé – ugyanis a nézők több mint 40 százaléka szándékozik számítógépen, okoseszközön is meccset nézni, amennyiben – például a munkahelyén – csak így van rá lehetősége. Sokan tervezik azt is, hogy valamilyen nyilvános helyen, barátaik és néhány pohár sör társaságában szurkolnak, főleg a torna izgalmasabb párharcai során. A vb-t nézők 42 százalékának van ilyen szándéka, sőt 15 százalékuk rendszeres vendége lesz a sportkocsmáknak és egyéb, a vendégeket óriáskivetítőkkel csábító helyeknek.

Bár a mérkőzések időpontja sokkal jobban illeszkedik a magyarok életritmusához, mint négy éve, a brazíliai világbajnokság idején, most is relatíve sokan tervezik, hogy szabadságot vesznek ki a vb kedvéért. Néhány szabadnappal a nézők 10 százaléka számol, hosszabb szabadságot pedig 5 százalék tervez annak érdekében, hogy ne maradjon le semmiről – könnyen lehet, hogy az augusztusi nyaralás rovására.

A spanyoloknak és a németeknek van a legtöbb szurkolója

Bár a magyar válogatott nincs ott Oroszországban, a jelek szerint ezúttal sem nézzük közömbösen más nemzetek vetélkedését. A vb-t nézők háromnegyede szurkol majd valakinek, igaz, sokan még nem tudják, kihez fog húzni a szívük – könnyen lehet, hogy az első meccsek élményei alapján választanak majd számukra szimpatikus együttest. Azok pedig, akiknek már van kedvencük, jellemzően több csapatot is favorizálnak – mindössze a szurkolók 10 százalékáról mondható el, hogy egyetlen konkrét válogatotthoz kötődnek.

És akkor nézzük, kik a kedvencek. A négy évvel ezelőtti tornán egyértelműen a spanyol válogatottnak volt a legtöbb szurkolója Magyarországon, és bár most is Sergio Ramosék sikeréért szorítanak a legtöbben (39%), csak hajszállal marad le tőlük e tekintetben a címvédő Németország (38%). Teljesen kiegyenlített a két dél-amerikai nagyágyú vetélkedése is: Brazíliának és Argentínának is egyaránt 28 százalék drukkol; de jelentős szurkolótábora van az angol (23%), a portugál (22%) és a francia (16%) válogatottnak is. A házigazda orosz együttes győzelmének csupán 4, a sokak által titkos esélyesnek tartott belga csapat sikerének pedig 6 százalék örülne – ennél Uruguay (10%) és Horvátország (7%) is több szurkolót tudhat magáénak, legalábbis a magyar focirajongók körében.

Ami pedig az esélyeket illeti – nos, itt egyértelmű a német válogatott fölénye: 31 százalék vélekedik úgy, hogy Németország megvédi vb-címét. A brazilok és a spanyolok elsőségére 16-16, a portugálokéra 10 százalék tippel. 6 százalék gondolja azt, hogy az argentinok szerzik meg a vb-aranyat, az angol és a francia válogatott végső győzelmére pedig egyaránt 4 százalék voksol.

 

 

 (Az adatok az NRC 1000 fős, a 18-59 éves magyar lakosságra reprezentatív online felméréséből származnak.)

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
¡Hablemos!

Escríbame o llámeme y responderé a sus preguntas

Podemos ayudarle a rentabilizar rápidamente su inversión en estudios de mercado.
Más artículos de János Klenovszki
|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

es_ESES