Férfias márkák – VMR.man

nrc

Márka kutatás

Férfi vagyok, és az illatom is férfias – sulykolja belénk a legújabb Old Spice szpot. Az Old Spice tehát már nem csupán bizonyítékot kínál az ígéret helyett, hanem igazi macsófílinget is, akárcsak az Axe, vagy a ”férfiasan tökéletes” Gillette.

Mitől lehet egy márka férfias? Nos, nyilván attól, hogy – tipikusan – férfiak használják, és persze attól, hogy a kommunikációja a férfias jelleget emeli ki: hirdetései férfias tevékenységek köré épülnek, szponzorként a férfiak körében kedvelt eseményeken jelenik meg.

A végső szót persze a fogyasztók mondják ki; leginkább pedig a célcsoport, jelen esetben a férfiak. A VMR.man kutatásban arra kértük a válaszadókat, nevezzenek meg legfeljebb öt olyan márkát, amelyet kifejezetten férfiasnak tartanak. Az eredményt az alábbi szófelhő foglalja össze – minél többen említettek egy márkát, annál nagyobb betűmérettel szerepel az ábrán.

Igen, ott van a toplista elején az Old Spice, a Gillette és az Axe is – legtöbben azonban az Adidast említették, és kifejezetten férfias márkaként tűnik fel a Nike is.

Egy ilyen ábra persze nem pontosan azt mutatja, hogy a célcsoport mennyire érez egy márkát férfiasnak, sokkal inkább azt, hogy a férfiak mekkora hányadának jut eszébe, ha férfias brandeket kell megnevezniük. A férfias jelleg mellett tehát a spontán ismertség is benne van az eredményben: könnyen lehet, hogy egy férfias-nőies skálán az Old Spice férfiasabb átlagértéket kapna a megkérdezettektől, mint az Adidas – ám int látható, egy teljesen nyitott kérdésnél az utóbbi szerepel jobban.

A sportmárkák mellett egyébként jópár uniszex brand szerepel még az ábrán. Nem lenne meglepő, ha néhányukkal egy olyan szófelhőben is találkoznánk, amely a – spontán felidézett – nőies márkákat mutatja be a nők válaszai alapján. Ígérem, egy ilyen szófelővel is előrukkolok majd – ősszel, a VMR.woman kutatás eredményeinek ismeretében.

***
További VMR eredményeket találhat itt.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.

de_DEDE