Férfias márkák – VMR.man

nrc

Márka kutatás

Férfi vagyok, és az illatom is férfias – sulykolja belénk a legújabb Old Spice szpot. Az Old Spice tehát már nem csupán bizonyítékot kínál az ígéret helyett, hanem igazi macsófílinget is, akárcsak az Axe, vagy a ”férfiasan tökéletes” Gillette.

Mitől lehet egy márka férfias? Nos, nyilván attól, hogy – tipikusan – férfiak használják, és persze attól, hogy a kommunikációja a férfias jelleget emeli ki: hirdetései férfias tevékenységek köré épülnek, szponzorként a férfiak körében kedvelt eseményeken jelenik meg.

A végső szót persze a fogyasztók mondják ki; leginkább pedig a célcsoport, jelen esetben a férfiak. A VMR.man kutatásban arra kértük a válaszadókat, nevezzenek meg legfeljebb öt olyan márkát, amelyet kifejezetten férfiasnak tartanak. Az eredményt az alábbi szófelhő foglalja össze – minél többen említettek egy márkát, annál nagyobb betűmérettel szerepel az ábrán.

Igen, ott van a toplista elején az Old Spice, a Gillette és az Axe is – legtöbben azonban az Adidast említették, és kifejezetten férfias márkaként tűnik fel a Nike is.

Egy ilyen ábra persze nem pontosan azt mutatja, hogy a célcsoport mennyire érez egy márkát férfiasnak, sokkal inkább azt, hogy a férfiak mekkora hányadának jut eszébe, ha férfias brandeket kell megnevezniük. A férfias jelleg mellett tehát a spontán ismertség is benne van az eredményben: könnyen lehet, hogy egy férfias-nőies skálán az Old Spice férfiasabb átlagértéket kapna a megkérdezettektől, mint az Adidas – ám int látható, egy teljesen nyitott kérdésnél az utóbbi szerepel jobban.

A sportmárkák mellett egyébként jópár uniszex brand szerepel még az ábrán. Nem lenne meglepő, ha néhányukkal egy olyan szófelhőben is találkoznánk, amely a – spontán felidézett – nőies márkákat mutatja be a nők válaszai alapján. Ígérem, egy ilyen szófelővel is előrukkolok majd – ősszel, a VMR.woman kutatás eredményeinek ismeretében.

***
További VMR eredményeket találhat itt.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki

Internetes biztosítási piac

A Genertel Biztosító Zrt., az első magyar direktbiztosító 2009. tavaszán internetes biztosításkötés témakörben piackutatást végzett az NRC Piackutató Kft. bevonásával. A kutatás eredményeként megállapítható,

Nem engedünk a négy kerékből

Autóhasználat kutatás A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka,

Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba

Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internet-használat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év

de_DEDE