Megint a németek?

 

A magyarok háromötödét érdekli a foci vb – derül ki az NRC kutatásából, amely az esemény kezdete előtti napokban készült.  A spanyolok és a németek szurkolótábora a legnagyobb, ám legtöbben egyértelműen Neuerék győzelmére tippelnek. (Infografika a cikk alján)

A 18-59 éves magyarok körében végzett felmérés szerint a férfiak 30 százalékát nagyon, 35 százalékát valamennyire érdekli az oroszországi világbajnokság, és 40 százalékuk a meccsek többségét meg is nézi majd. A nőket viszont kevésbé hozza lázba az esemény: csupán egytizedükben van a vb iránt komoly érdeklődés, 48 százalékukat viszont teljesen hidegen hagyja, és ők jellemzően úgy tervezik, hogy egyetlen találkozó kedvéért sem ülnek majd le a képernyő elé. Persze nem biztos, hogy végül mindegyiküknek sikerül is elkerülnie az egy hónapig tartó meccsáradatot; a foci iránt közömbös hölgyek közül ugyanis minden harmadik olyan háztartásban él, ahol valaki rendszeresen követi majd az eseményeket.

Otthon és a kivetítők előtt

A vb meccseit elsősorban otthon, a karosszékben nézzük majd, de minden második ember barátnál, ismerősnél is leül majd a tévé, vagy éppen az internet elé – ugyanis a nézők több mint 40 százaléka szándékozik számítógépen, okoseszközön is meccset nézni, amennyiben – például a munkahelyén – csak így van rá lehetősége. Sokan tervezik azt is, hogy valamilyen nyilvános helyen, barátaik és néhány pohár sör társaságában szurkolnak, főleg a torna izgalmasabb párharcai során. A vb-t nézők 42 százalékának van ilyen szándéka, sőt 15 százalékuk rendszeres vendége lesz a sportkocsmáknak és egyéb, a vendégeket óriáskivetítőkkel csábító helyeknek.

Bár a mérkőzések időpontja sokkal jobban illeszkedik a magyarok életritmusához, mint négy éve, a brazíliai világbajnokság idején, most is relatíve sokan tervezik, hogy szabadságot vesznek ki a vb kedvéért. Néhány szabadnappal a nézők 10 százaléka számol, hosszabb szabadságot pedig 5 százalék tervez annak érdekében, hogy ne maradjon le semmiről – könnyen lehet, hogy az augusztusi nyaralás rovására.

A spanyoloknak és a németeknek van a legtöbb szurkolója

Bár a magyar válogatott nincs ott Oroszországban, a jelek szerint ezúttal sem nézzük közömbösen más nemzetek vetélkedését. A vb-t nézők háromnegyede szurkol majd valakinek, igaz, sokan még nem tudják, kihez fog húzni a szívük – könnyen lehet, hogy az első meccsek élményei alapján választanak majd számukra szimpatikus együttest. Azok pedig, akiknek már van kedvencük, jellemzően több csapatot is favorizálnak – mindössze a szurkolók 10 százalékáról mondható el, hogy egyetlen konkrét válogatotthoz kötődnek.

És akkor nézzük, kik a kedvencek. A négy évvel ezelőtti tornán egyértelműen a spanyol válogatottnak volt a legtöbb szurkolója Magyarországon, és bár most is Sergio Ramosék sikeréért szorítanak a legtöbben (39%), csak hajszállal marad le tőlük e tekintetben a címvédő Németország (38%). Teljesen kiegyenlített a két dél-amerikai nagyágyú vetélkedése is: Brazíliának és Argentínának is egyaránt 28 százalék drukkol; de jelentős szurkolótábora van az angol (23%), a portugál (22%) és a francia (16%) válogatottnak is. A házigazda orosz együttes győzelmének csupán 4, a sokak által titkos esélyesnek tartott belga csapat sikerének pedig 6 százalék örülne – ennél Uruguay (10%) és Horvátország (7%) is több szurkolót tudhat magáénak, legalábbis a magyar focirajongók körében.

Ami pedig az esélyeket illeti – nos, itt egyértelmű a német válogatott fölénye: 31 százalék vélekedik úgy, hogy Németország megvédi vb-címét. A brazilok és a spanyolok elsőségére 16-16, a portugálokéra 10 százalék tippel. 6 százalék gondolja azt, hogy az argentinok szerzik meg a vb-aranyat, az angol és a francia válogatott végső győzelmére pedig egyaránt 4 százalék voksol.

 

 

 (Az adatok az NRC 1000 fős, a 18-59 éves magyar lakosságra reprezentatív online felméréséből származnak.)

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

de_DEDE