Szemkamera
A szemkamera (eye tracking) kutatási módszerét akkor érdemes használni, amikor a vállalatok pontosan szeretnének megérteni, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak egy adott digitális felülethez vagy termékhez. Ez a módszer segít feltárni, hogy mely területekre fókuszálnak a felhasználók, milyen sorrendben és mennyi időt töltenek el egyes részekkel.
Az NRC szemkamera kutatási módszerét akkor érdemes választani, ha a vállalatok mélyebb megértést szeretnének szerezni a felhasználók viselkedéséről és figyelem-elterelődéséről. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy lássák, mi vonja leginkább a felhasználók figyelmét, és mely területek igényelnek több figyelmet vagy fejlesztést.
- Felhasználói fókusz: Megmutatja, hogy a felhasználók mely területekre összpontosítanak leginkább egy adott felületen.
- Navigációs szokások: Megmutatja, hogy a felhasználók hogyan navigálnak egy adott felületen, melyik részét nézik először, és milyen sorrendben haladnak.
- Érdeklődési pontok: Felismeri, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Hőtérkép elemzés: A szemmozgások alapján készített hőtérképek segítségével vizualizálható, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Fixáció és sakkádok elemzése: Az elemzés során különbséget teszünk a fixációk között (amikor a szem rögzít egy pontot) és a sakkádok között (gyors szemmozgások egyik pontból a másikba), ezáltal még pontosabb képet kapva a felhasználói viselkedésről.
- Think-Aloud interjúk: A szemkamerás kutatás során mindig interjúkkal segítjük az elakadások, a meg nem értett menüpontok és a nehéz részek feltárását, hogy a fejlesztők munkáját a lehető legkönnyebbé tegyük.
Egy távközlési cég például az NRC szemkamera kutatását használhatja honlapja optimalizálására. A cég megbízhatja az NRC-t, hogy vizsgálja meg, hogy a látogatók hogyan navigálnak a honlapon, mely elemeket nézik meg először, hova kattintanak leggyakrabban, és mely területekre összpontosítanak a legtöbbet. Az eredmények segíthetnek a cégnek a honlap felhasználóbaráttá tételében, a fontos információk kiemelésében és a navigáció megkönnyítésében.
Az NRC szemkamera kutatási módszerének használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy pontos képet kapjanak a felhasználói viselkedésről és a felhasználók által fontosnak tartott területekről. Ezáltal a vállalatok hatékonyabban tudják optimalizálni a felületeiket, javítva a felhasználói élményt és növelve az ügyfél-elégedettséget.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Adatelemző, piackutató
2025.04.22.
Nincs hozzászólás
Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató kollégáját! Az NRC, Magyarország első online piackutatásra szakosodott vállalatként, 25 éve stabil partnere a hazai nagyvállalatoknak.

Kvalitatív kutatás újratöltve – a személyes beszélgetés és az AI szuperereje
2025.04.17.
Nincs hozzászólás
Dr. Babocsay Ádám pszichológus, Eckert Péter, az NRC QualiPool medior kvalitatív specialistája, valamint Klenovszki János, az NRC alapítója és vezetője arról beszélgetnek, hogyan alakul át

Húsvéti szokásaink? Vannak még?
2025.04.03.
Nincs hozzászólás
Közeledik a húsvét. Hogyan ünnepeljük a húsvétot? Mennyire igaz az, hogy vidéken még tartják magukat, de a városokból már kikoptak a hagyományok?

E-kereskedelem trendek 2025: A piac újrarendeződése és a hazai webshopok kihívásai
2025.03.25.
Nincs hozzászólás
E-kereskedelem trendek 2025: Miért költenek egyre többet a magyar vásárlók külföldi webshopokban? Hogyan tarthatják meg ügyfeleiket a hazai e-kereskedők a Temu térnyerése mellett?