Ismét a gyerekeket kérdezzük

nrc

2007-ben indult elsőként útjára az NRC Piackutató VMR.kids kutatása. A felmérés múlt évi sikerének köszönhetően idén novemberben ismét elindítottuk az adatfelvételt. A VMR-t kiegészítő VMR.kids kutatással a 15 éven aluli gyerekek honlaplátogatási és internetezési szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgáljuk.

A 2007-ben végzett kutatás rávilágított, hogy a gyerekek többsége nem szörfölhet szabadon a világhálón, mivel szülei ellenőrzik és korlátozzák internet-használatát. Míg azonban 6 éves korig ötből négy gyermek csak szülői felügyelet mellett internetezhet, addig a 11-14 évesek körében már csupán 44 százalék a korlátozás mellett internetezők aránya, és 79 százalékuk leggyakrabban egyedül ül a gép elé. Emellett a 7-10 évesek 19, a 11-14 évesek 51 százaléka gondolja úgy, hogy szüleinél jobban ért a számítógéphez.

A gyerekek az interneten is keresik a játéklehetőségeket. A 6 éves, illetve ennél fiatalabb internetező gyerekek 80 százaléka játszik, 71 százaléka látogat gyerekeknek szóló oldalakat, 56 százaléka hallgat és néz meséket az interneten. A 7-10 évesek többsége – 96 százaléka – szintén szokott játszani a neten, 49 százalékuk pedig már e-mailezik is. A 11-14 évesek között az e-mailhasználók aránya még magasabb 81 százalék. A játék az ő esetükben sem maradhat el, 92 százalékuk hódol ennek az internetes tevékenységnek.

Hazánkban elsőként a VMR.kids felmérés foglalkozott a 15 év alatti korosztály vizsgálatával, olyan adatokat szolgáltatva ezzel a médiatulajdonosoknak és a vállalatoknak, amelyek korábban hozzáférhetetlenek voltak a piaci szereplők számára. A kutatás eredményei által nyújtott információk igénybevételével a hirdetéstervezés és a médiumválasztás egyszerűen kivitelezhető, ezáltal pedig az adott célcsoport könnyen elérhetővé válik. A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltik ki, így az eredmények az otthoni internet-kapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A 2007 évi kutatást az NRC Piackutató az Egyszervolt.hu gyermek és családi portállal együttműködve végezte.

A kérdőívet kitöltő gyerekek idén sem maradnak ajándékok nélkül. A kutatást értékes nyeremények felajánlásával a HARIBO Hungária Kft., a Kolping Hotel Kft. és a Nestlé Hungária Kft. támogatja.

logok

A kutatás különlegességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy azt az Online Kutatás 2007 konferencia szakmai különdíjjal jutalmazta, és felhívta a figyelmet annak újszerűségére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
|

Célkeresztben az online szerencsevadászok

Online szerencsejátékot az internetezők 9 százaléka, több mint 200 ezer ember játszik Magyarországon, akik közül 45 ezer rendszeresen kipróbálja szerencséjét a világhálón. Az NRC

A Nokia és a T-Mobile vezet

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel

Utazást a hálón, kenyeret a sarki boltban

Vásárlási szokások Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már

de_DEDE